Mily szánalmas felfogás, Jézus kereszt áldozata, az emberiség bűneiért, hogy Isten megvigasztalódjon
Mily szánalmas felfogás,
Jézus kereszt áldozata,
az emberiség bűneiért,
hogy Isten megvigasztalódjon
A vallási hagyomány: nem más, mint a letűnt korok Istent ismerő
emberei által megszerzett tapasztalatok tökéletlenül megőrzött emlékei,
de az ilyen emlékek, nem megbízható útmutatók a vallásos élethez, nem
megbízható ismereti alapok, az Egyetemes Atyáról.
Az
ilyen ősi hitbéli meggyőződéseket minden esetben, megmásította a hajdani ember
hitregeteremtő voltának ténye.
Az Isten
természetét illető zűrzavar, egyik legnagyobb forrása az Urantián - (ami
a Földünk, Gaya, világegyetemünk neve)
-
annak a következménye, hogy a szent könyveitek,
nem
tudtak egyértelmű különbséget tenni,
a paradicsomi Háromság
személyiségei között, - (Amik:
1. az Egyetemes Atya,
2. az Örökké
való Fiú és
3. a Végtelen
Szellem-Anya)
-
valamint, a paradicsomi Istenség és a helyi
világegyetemi teremtők,
teremtő
és irányítók között.
- (Pl: a mi Helyi Világegyetemünk, melynek
neve: NEBADON, melyet a Nebadoni Mihály, a Teremtő Fiú,
más néven: Jézus Krisztus, a Végtelen
Anya-Szellemmel teremtettek…)
A papjaitok és prófétáitok, akik a múltban
lezajlott megítéltetésekről,
csak
részleges ismeretekkel rendelkeztek,
képtelenek
voltak világosan megkülönböztetni:
a
Bolygóhercegeket,
a
Csillagrendszer Fejedelmeket,
a
Csillagvilági Atyákat,
a
Teremtő Fiakat,
a
Felsőbb-világegyetem Urait,
a
Legfelsőbb Lényt és
az
Egyetemes Atyát.
Az
alárendelt személyiségektől, mint például
az
élethordozóktól és
a
különböző egyéb angyali rendbe tartozóktól,
az
érkezett üzenetek közül, sokat a feljegyzéseitek úgy mutattak be,
mint
magától az Istentől jövőket.
Az
urantiai vallásos gondolkodásban, még mindig keverednek,
az
Istenség társszemélyiségei, magával az Egyetemes Atyával úgy,
hogy
mindegyikükre, egyazon megjelölés vonatkozik.
Az urantiai
emberek, tovább szenvednek a kezdetleges istenképek hatásától.
Azokról
az istenekről van szó, akik viharként tombolnak;
akiknek
haragjától a föld rázkódik és
akik
mérgükben lesújtják az embert;
akik
az elégedetlenségüket úgy fejezik ki,
hogy
éhínséggel és árvizekkel sújtják az embereket
–
ezek a kezdetleges vallás istenei;
ők
nem azok az Istenek, akik a világegyetemekben élnek és kormányoznak.
Az
ilyen fogalmak, azon idők emlékei, amikor az emberek azt feltételezték,
hogy
a világegyetemet, ilyen képzelt istenek szeszélye irányítja és uralja.
De
a halandó ember, már kezdi felismerni,
hogy
a viszonylagos törvény és rend világában él,
már
ami a Legfelsőbb Teremtők és a Legfelsőbb Szabályozók,
igazgatási
elveit és gyakorlatát illeti.
Az a
kezdetleges felfogás:
hogy
egy mérges Istent, megbékítsenek,
hogy
egy megsértett Urat kiengeszteljenek,
hogy
az Istenség kegyét elnyerjék,
áldozatokon
és vezeklésen, sőt akár
véráldozaton
keresztül is,
egy
teljesen gyerekes és kezdetleges vallást képvisel, olyan életfelfogást,
mely
méltatlan,
a tudomány és az igazság felvilágosult korához.
Az
ilyen hitbéli meggyőződések, a legnagyobb mértékben visszataszítóak, a
világegyetemekben szolgáló és uralkodó mennyei lények és isteni vezetők
számára.
Mert
az Istent úgy is jellemezhetjük, hogy ezek a föbb jellemei:
1.
az Igazság,
2.
a Szépség,
3.
és a Jóság, ahol az irgalom, a megbocsájtás is benne van.
Isten elleni nyílt támadásnak minősül, azt hinni, úgy
tartani, vagy azt tanítani,
hogy
ártatlan vérét kell ontani ahhoz, hogy az ő kegyét elnyerjük,
vagy
hogy a képzelt isteni haragot, magunkról elhárítsuk.
A
héberek hitték, hogy „vérontás nélkül, nincsen bűnbocsánat”. Nem tudtak
megszabadulni attól a régi, pogány felfogástól, hogy az Istenek, csak a vér
láttán engesztelhetők ki, habár Mózes tevékenysége valódi előrelépést
hozott, amikor az emberáldozatot megtiltotta és annak helyébe – a beduin
követőinek gyermeteg, nehézkes felfogására tekintettel – állatok
szertartásos feláldozását állította.
A
paradicsomi Fiúnak, Jézus Krisztusnak, vagy más néven Nebadoni Mihálynak,
a
világotokon való megtestesülése,
egy
bolygókorszak lezárulásához kapcsolódott; elkerülhetetlen volt, és
nem azért vált szükségessé, hogy az Isten kegyét, valaki
elnyerje.
E megtestesülés:
történetesen
a Teremtő Fiú utolsó személyes cselekedete is volt,
abban
a hosszú kalandban, melynek során,
a tapasztalás útján érdemelte ki, a saját világegyeteme feletti
fennhatóságot.
Mily szánalmas felfogása, az Isten végtelen jellemének, az a tanítás,
mely
szerint, az ő atyai szíve, zord és kemény maradt,
a
teremtményeinek szerencsétlenségei és nyomorúságai láttán,
és
az ő gyöngéd irgalma, egészen addig nem nyilvánulhatott meg,
amíg meg nem látta az ő bűntelen Fiát, a Kálvária keresztjén,
vérezni és meghalni!
De az
Urantia lakosai meg fognak szabadulni, az Egyetemes Atya természetével
kapcsolatos, ezen ősi tévedésektől és a pogány babonáktól.
Az Istenről szóló igazság, kinyilatkoztatásának megjelenésével, az emberi faj
elkerülhetetlenül megismeri, az Egyetemes Atyát, a Teremtő Fiú:
szép
jelleme és szeretetteljes tettei révén, melyeket oly csodálatosan mutatott be,
mikor úgy tartózkodott az Urantián, mint: az Ember Fia és az Isten Fia.
Forrás: Urantia könyv
Megjegyzések
Megjegyzés küldése