A természet miért ilyen szeszélyes
A természet miért ilyen szeszélyes
A rendembe
tartozó lények, a világegyetemi igazgatás szokványos ügyeiben, képesek végleges
összhangot felfedezni és messze ható, lényegi mellérendeltséget érzékelni. A
halandó elméje számára összefüggéstelennek és véletlenszerűnek tűnő sok dolog,
az én felfogásomban rendezett és előre vivő. De a világegyetemekben zajló
dolgok közül, sokat nem teljesen értek én magam sem. Már régóta tanulmányozom
és többé-kevésbé elég jól ismerem is a feltárt térerőket, energiákat, elméket,
morontiákat (fél-anyagi működésmódokat), szellemeket, valamint a helyi
világegyetemek és a felsőbb-világegyetemek személyiségeit. Általában értem,
hogy e segítők és személyiségek miként működnek, és egészen közelről ismerem a
nagy világegyetem meghatalmazott szellem-értelmeinek tevékenykedését. Azonban a
világegyetemi jelenségekre vonatkozó ismereteim ellenére, a mindenség
működésében állandóan találkozom olyan egymásra hatásokkal, melyeket képtelen
vagyok a maguk teljességében felfogni. Folyton találkozom a térerők, energiák,
értelmes elmék és szellemek társulásának olyan, látszólag véletlenszerű
formáival, melyekre nem tudok kielégítő magyarázatot adni.
A természet
szűkebb értelemben, az Isten fizikai szokása. Az Isten viselkedését,
vagy cselekedetét, valamely helyi világegyetem, csillagvilág, csillagrendszer,
vagy bolygó kísérleti tervei és evolúciós mintái, korlátozzák és átmenetileg
módosítják. A változatlan Isten, egy jól meghatározott, nem változó
törvény szerint cselekszik, szerte a széles világmindenségben; de módosítja
a cselekvési mintáit, annak érdekében, hogy az egyes világegyetemek,
csillagvilágok, csillagrendszerek, bolygók és személyiségek, összehangolt és
kiegyensúlyozott működését előmozdítsa, az evolúciós kibontakozás véges
munkaterveiben foglalt általános és közvetlen helyi célkitűzéseknek és helyi
terveknek megfelelően.
A halandó
ember számára a természetet, úgy lehet értelmezni, hogy annak szilárd alapját a
változatlan Istenség, nem változó törvényei képezik, melyeket a helyi
világegyetemi, csillagvilágbeli, csillagrendszerbeli és bolygón élő
személyiségek által kezdeményezett és kivitelezett tervek, célkitűzések, minták
és feltételek valósulása módosíthat, s emiatt tapasztalhatók benne hullámzások
és zavarok. Például: Amint Isten törvényei elrendeltettek a Nebadonban, úgy
módosulnak a helyi világegyetem Teremtő Fia és az Alkotó Szelleme által
kidolgozott tervek szerint; mindezen felül pedig e törvények működésére további
hatást gyakorolnak, a bolygótokon tartózkodó és a bolygótok saját csillagrendszeréhez,
a Sataniához tartozó bizonyos lények tévedései, vétségei és lázadásai.
A
természet két olyan tényező eredménye, melyek a mindenség tér-idő rendjét
alakítják: ezek közül első a paradicsomi Istenség változhatatlansága,
tökéletessége és fedhetetlensége, a második pedig a Paradicsomon kívüli
teremtményeknek, a legmagasabb rendűtől a legalacsonyabbig, a kísérleti
tervei, kivitelezési tévedései, lázadói hibái, félbeszakadt fejlődése és
tökéletlen bölcsessége. A természetet ennélfogva átszövi, az örökkévalóság
köréből kiinduló, tökéletesség, egységes, változatlan, fenséges és bámulatos
szála; de minden egyes világegyetemben, minden egyes bolygón és minden
egyes egyedi életben, e természetet módosítják, korlátozzák és
esetleg lerontják, az evolúciós csillagrendszerek és világegyetemek
teremtményeinek cselekedetei, tévedései és hűtlenségei; és emiatt a
természetnek, mindig változó hangulatúnak, sőt mi több, szeszélyesnek,
ugyanakkor a felszín alatt állandósultnak kell lennie, és a helyi világegyetem
működési rendjének megfelelően kell változnia.
A
természet egyenlő, = a Paradicsom tökéletessége, osztva :
a befejezetlen világegyetemek hiányos és rossz voltával, bűnével.
E hányados már kifejezi, mind a tökéletest, mind a részlegest,
mind az örökkévalót, mind pedig az időlegest. A folytatódó
evolúció azáltal módosítja a természetet, hogy növeli a
paradicsomi tökéletességtartalmat és csökkenti a viszonylagos valóság rossz-,
vétek- és kiegyensúlyozatlanság tartalmát. Isten nem személyesen van
jelen a természetben, vagy bármely természeti erőben, mert a természet
jelensége nem más, mint a fokozatos evolúció tökéletlenségeinek és
néha a lázadás következményeinek a ráépülése, az Isten egyetemes
törvényének paradicsomi alapjaira. Az olyan világon, mint az Urantia,
úgy tűnik, hogy a természet sohasem lehet, a korlátlanul bölcs és végtelen
Isten, megfelelő kifejeződése, igaz megjelenítése és hű képe. A
természet, a ti világotokon nem más, mint a tökéletesség törvényeinek
korlátozása, a helyi világegyetem evolúciós tervei révén. Mily szánalmas
dolog a természetet imádni azért, mert azt valamilyen lehatárolt, korlátozott
értelemben, átjárja az Isten; mert az, az egyetemes és ennélfogva isteni
hatalom, egyik szakaszát alkotja! A természet egyúttal, az el nem készült, a
befejezetlen, a tökéletlen kimunkálásának megnyilvánulása, mely kimunkálás
alatt a mindenség rendje szerinti evolúcióban zajló valamely világegyetemi
kísérlet alakulása, kiteljesedése és előrehaladottsága értendő.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése