A gondolat _ Atyai Levelek Aramandához
A gondolat _ Atyai Levelek Aramandához _ 1965. január 22. – augusztus 27.
Az ember lelke mélyéből, a szíve tájékáról
elindul egy érzés, egy vágy, amelynek rezgésszámai eljutnak az agyba, a lélek
értelmi központjába, ahol tudattá válik. Ez a két tényező határozza meg az
ember mineműségét, lényét, jellemét – szellemi fokozatát. Eszerint gondolkozik,
cselekszik. A gondolat határozza meg, hogy az ember hogyan, miért, és mint
cselekszik, a gondolatot pedig a lélek teremti meg – indulatai, vágyai,
szenvedélyei szerint. Tehát a gondolat az az erő, amely a lélek kívánságait
valamilyen formában érvényre juttatja. A gondolat teremtő erő, mivel minden
létesítményt a gondolat előzi meg – gondolatban ölt formát.
Mielőtt Isten a világot megteremtette,
gondolatban hozta létre, tervezte meg, mielőtt önmagából kihelyezte. Különben
mit is teremtett volna, ha az egész komplexum benne készen nem állt volna.
Isten szívéből elindult a vágy, hozzá hasonló lényeket teremteni, akik külsőleg,
belsőleg hasonlítanak reá, akiket szerethet, s akik szeretik Őt. Ez az érzés,
vágy a szívből, a szeretet központjából terjedt az isteni értelemig.
Gondolatban – amely az értelem kifejezője – megtervezte hasonmását, utána pedig
világát, amelyben élni, fejlődni fog, hogy a megteremtett gondolatai – amelyek
csak gyermekeket hoztak létre – felnőhessenek, kifejlődjenek.
Mikor a gondolat készen állt, az szinte önmagától formát öltött, és egy „legyen!” szóval kihelyezte Önmagából. Az Isten önmagát mintázta meg, az emberben, aki éppen úgy tudott gondolkodni, érezni, cselekedni, teremteni, mint az Isten. Csak egyben kötötte meg teremtményeit: csak addig tudnak tökéleteset teremteni, amíg megmaradnak Benne – azaz, szabadok maradnak. Szabadság pedig csak az Istenben van, s ha valaki eltér, mert eltérhet – ez a szabadsága is megvan - a tervtől, és az abban összefoglalt rendtől, mindig tökéletlenebb lesz a teremtése, alkotása mindaddig, amíg teljes akarati, mozgási, értelmi szabadságát el nem veszti.
És itt eljutunk az ember
bukásáig. Az ember - aki szellem volt - először úgy élt és gondolkodott, mint
az Isten. Élte csodálatosan szép életét, mivel úr és szabad volt, a teremtésben
minden alája volt rendelve, neki tartozott engedelmeskedni. Annyira egy volt
Istennel, hogy amit Isten kigondolt, az emberi szellem már véghez is vitte,
mivel értelmes, magas fokon értelmes lény volt.
Kezdett a rendtől
eltérő dolgokkal foglalkozni, gondolatait kezdte szűkíteni, és önmaga felé
fordítani, azok mindig önösebbé váltak, a létrehozott alkotások pedig mindig
sűrűbbek lettek, míg csak azt nem vette észre, hogy mindig többet kell
gondolkozni, és mindig gyatrább és kevesebb lett a létesítmény. Így jött létre
lassan a szellemi világból az anyagi világ, amelyben a gondolat már szilárd
formában ölt testet, csakúgy, mint az ember, a maga gondolkozásának fokozata
szerint teremtette meg az értelmi, vagy az ösztönös lényeket. Ez mindaddig volt
lehetséges, míg az ősi világ szülőanyjával együtt, csupa kő-, csupa jégvilágot
nem teremtett gondolataiból, melyekben mindig kevesebb lett az isteni, és
mindig több az emberi értelem.
Isten megsajnálta
gyermekeit, és most olyan gondolatok hagyták el szerető szívét, hogy ugyan
megmarad az ember a maga teremtett világában, de módot ad neki arra, hogy
felfejlődjön, és visszanyerhesse isteni tulajdonságait. És ezzel megteremtette
azt a házat, amiben az ember megtanulhat az isteni rendnek megfelelően
gondolkozni és cselekedni. Fogoly és szabad, és börtönben van, de az ajtó
nyitva, mivel a küszöböt csak a helyesen megtalált gondolattal lehetséges
átlépnie. Isten az emberi testbe zárt szellemnek most már csak szikrát adott,
hogy azt a helyes irányú gondolatokkal, és általa véghezvitt cselekedetekkel
hozza izzásba, majd lobbantsa lángra, úgyannyira, hogy ez a láng áthassa az
egész világmindenséget.
Az ember nagyon
nehezen tanul meg helyesen gondolkodni, és nagyon kevés az olyan ember, aki
felismeri a földi élet iskolajellegét, amelyben az Isten határtalan türelemmel
vezeti rá gyermekeit a helyes gondolkozásra, és általa a megvilágosodásra.
Olyan tanítómesterek segítik őket, mint a próféták, Isten kiválasztott emberei,
akik a börtönből szabadultak, akik felismerik a földi élet minden tantárgyát.
És végül az Isten is testet öltött, hogy gyorsabb fejlődésre serkentse a restül
gondolkodó és az anyagban tespedő szellemeket, hogy végül megközelítsék az
ajtót, - amit az Úr Jézus Krisztusnak hívunk – és átmenjenek rajta az örök
fényes boldogság, a régi, ám újjáteremtett hazába, és visszanyerhessék isteni
jellegüket, szabadságukat.
Ez pedig nem
lehetséges másképp, mint hogy az emberben lakozó emberi és szellemi „én” a
szellem javára nemesül. Ha a gondolatot, amely a lélek, majd a test vágyaiból,
indulataiból fakad, alárendeljük a szellem irányításának – amely mindig egy
Istennel, – ezáltal a forma állandó jelleggel tökéletesedik, míg csak el nem
éri az örök és változhatatlan alakját. Az emberben lakó belső láthatatlannak, örök küzdelemben kell állni, a külső láthatóval, mely hatásaival szüntelenül
nyomást gyakorol a benső „én”-re. Azért van az, hogy aki a világ szerint él, és
gondolatait aláveti az emberi énjének, mindig elégedetlen, boldogtalan,
nyughatatlan, és semmivel sem éri be, mert ha egyik vágya teljesül, a múló öröm
után új vágyak, új álmok megvalósítására törekszik.
Emberileg ez
természetes, mivel a Földön minden alá van vetve, a változásnak. Minden elmúlik,
s ami a múlté, örömöt a jelenben, nem okozhat. Az embernek a testbe öltöztetett
anyagi életében, meg kell tanulni, az állhatatosságot, a természet igazságos, de
kemény törvényei között, az anyag felett való uralmát, amely a lemondással
kezdődik. Amikor az emberben megszületik a bírásvágy nélküli szeretet, amikor
már nem tart igényt a részre, amikor gondolatai már nem az emberi „én”-ből
fakadnak, cselekedetei ennek megfelelően az isteni Ige szerint mennek véghez,
gondolatai átlényegülnek, és az általuk teremtett világ megtisztul salakjától.
Ezáltal az ember mindig boldogabb lesz, örömeit nem az anyagi javak, hanem a
szellem tölti ki örök, múlhatatlan és változhatatlan szeretetével.
Az embernek nagyon
nehéz idáig eljutni, mert a gondolat teremtette világot, megszüntetni sokkal
nehezebb, mint azt létrehozni, mivel az ember a saját maga teremtette világ
kezdetén, úgy az anyagi, mint a szellemi erőinek birtokában volt, és ezek az
erők, egyedül az övéi voltak. Mivel a gondolatszülte világban, lényeket hozott
létre, így ebből az erőből azokat, már éltetni is kellett. Mivel szélesebb ez a
világ, annál több részre oszlik ez az erő. Ezt leépíteni, csakis a kegyelemmel,
isteni segítséggel lehet, ha az a lélek hajlandóságot mutat ezeket, a számára
juttatott kegyelmi erőket felvenni, és javára fordítani. A sok hasonló
gondolkodású ember, előbb gondolatban szüli meg formáit, majd az anyagi világba
kivetítve megjelennek a vadállatok, a rájuk jellemző tulajdonságokkal: az
oroszlán gőgje, uralomvágya, a kígyó fondorlatos okossága, a róka ravaszsága, a
béka utálatossága, a farkas vérengzése stb. Ha az ember a maga világát, gondolatain keresztül megváltoztatja, megszelídíti, és alárendeli magát az
egyetemes erőnek, a rendnek, és harmóniában tud élni minden teremtettel, a
vadállatok megszelídülnek, és mindig értelmesebb, hasznosabb segítőtársai lesznek
az embernek. Az ember eddig kevés állatot tudott megszelídíteni, bizonyságul,
hogy nem engedi magában érvényre juttatni a jót.
De nemcsak állatokat hoz létre rendellenességével, hanem betegségeket, a szeretetlenség hiányában, gyűlöletet, irigységet, az önszeretet által, kapzsiságot, a hatalmi vágyból fakadóan, embert öl. Az ember minden tulajdonsága, megtestesül, ha azok benne, állandó jelleggel bírnak.
Ezért küldi az Isten, a szerető Atya, az oktatókat, tanítókat, a prófétákat, az igehirdetőket, Jézus Urunkat, hogy tanítsa, figyelmeztesse az emberiséget: útja a szenvedésbe, pokolba vezet, ahonnan sok kín és gyötrelem árán szabadul csak, ha nem veszi figyelembe a tilos utak jelzését és az Isteni tanításokat!!!
Úgy van!
Úgy volt!
Úgy is lesz!!!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése