Jézus titkos tanításai - magyar felirattal
Jézus titkos tanításai
Az ok, amiért Jézus példabeszédekben
beszélt, az,hogy tudta, ha egyszerűen beszél a tanításairól, a hatalmak,
amelyek uralják a világot,soha nem fogják hagyni, hogy a tanításai
elterjedjenek.
Így hát trójai falovakat alkotott, tele
igazsággal,és a hatalmak, amelyek befogadták Jézus tanításait, nem voltak
tudatában a példabeszédek mögött álló jelentésnek,
melyek leleplezik a hazugságaikat és
elferdítéseiket.
Ez a videó felnyitja ezeket a trójai
falovakat, és felfedi az igazságot, amit meghamisítottak, és ezzel
elferdítették Jézus valódi tanításait.
Ezt a videót látva, ahogyan Jézus maga
mondta, János 8.32:
“Akkor majd megismeritek az igazságot, az
igazság pedig megszabadít titeket.”
A világ, amelyben élsz nem valós.
Az hiszed, hogy erre a világra születtél, ám
ennek pont az ellenkezője a helyzet.
A világ tebenned születik meg. Minden
egyes alkalommal, amikor az elmén és az érzékszerveken keresztül ráhelyezed a
tudatosságod, te teremted ezt a világot.
Létezik egy párhuzamos, ezzel egybeeső
világ, melyet szintén tapasztalhatsz (a jelenlegi helyett).
Miután felnyitottál néhány
energiaközpontot a testedben, akkor tapasztalhatod ezt a világot, amikor csak
akarod.
Jézus mennyei királyságnak nevezte ezt a
világot.
Amit Jézus tanított, ma úgy nevezzük, hogy
Kundalíni jóga.
A jóga egy tudomány, nem pedig egy vallás.
A vallás az, amikor hited vagy bizalmad
van egy másik személy isteni tapasztalataiban.
A jóga egy rendszerezett és tudományos
módszer arra, hogy megtapasztalhassuk az Istent.
Jézus nem volt zsidó, és nem hirdetett
vallást, ő egy jógi volt. Az ő idejében rabbinak nevezték őt az emberek, mert
az isteniről tanított, és fogalmilag ahonnan ők származtak, ezt csak rabbik
tették.
Jézust azért ölték meg, mert felbőszítette az
aktuális hatalmi szervezetet azzal a kijelentéssel, hogy az istentisztelet
hagyományos módja nem volt hatásos módja az isteni megtapasztalásának.
Jézus egyfajta módszertanként tanította a
jógát, amely az isteni megtapasztalásához vezet.
A test, amiben a tudatod lakozik az
elmével összetartozik, és az elme egyfajta útszűkület képzésével gátolja a
tudatosság azon képességét, hogy az agyat használja.
Az elme tulajdonképpen megakadályozza, hogy
teljesen hozzáférj a képességeidhez.
Ameddig az elméden keresztül észleled a
világot, nem rendelkezel azzal a képességgel vagy kapacitással, hogy felfogd,
hogy ki és mi vagy.
Vétekben születtél, ezt mondta Jézus.
És ez nem a te saját hibád, mert a tudatod
egy tökéletlen testbe lett helyezve.
Az a világ, amit az elmédben tapasztalsz
az érzékszerveken keresztül, nem is létezik. Az az elme teremtménye.
Vétkezés az, hogy elhiszed, hogy te a test
vagy, és a világi vágyak, amiket a test teremt, szolgálhatnak neked valamivel.
A tudatod az információt csak az elmén és
az öt érzékszerven keresztül kapta az egész életed során.
Így hát tévesen elhiszed, hogy te ez vagy.
De ha te volnál az elme, meg tudnád
mondani neki, hogy állítsa le a gondolatokat, és az megtenné.
Amikor moziban vagy, tudod, hogy amit
látsz, az nem valóságos, és ennek ellenére érzelmi hullámzáson mész keresztül, attól
függően, hogy a látottak alapján milyen hormont bocsát ki a belső elválasztású
mirigyeid rendszere.
Pedig az mind csak képzelgés.
Majd a mozinak vége, kisétálsz a való
világba, és megint keresztülmész az érzelmek hullámzásán, ahogy az endokrin
rendszered hormonokat bocsát ki azok alapján, amit az elme vél és felfog a való
világból.
Mi a különbség? Az első példában egy
fényből szőtt világot tapasztalsz, ami keretbe foglalt állóképek villanásain
keresztül mutatkozik.
A második példában a tapasztalt világ
egészen addig nem is létezik, ameddig meg nem teremted azt azzal, hogy az elméd
és az érzékszerveid szűrőjén keresztül a tudatosságod fénye rá nem vetül.
Az elmédből eredő gondolatok olyan
erőteljesek, hogy a meg nem nyilvánultat arra kényszerítik, hogy létrehozza azt
a világot, amit tapasztalsz.
Amikor a tudatosságod felülemelkedik az
elmén és az öt érzékszerven, és megmutatkozik az ágjá csakrán vagy harmadik
szemen keresztül, egy teljesen más világ (jön létre és) tapasztalható, ahogy
Jézus mondta, Máté 6.22.
“A test lámpása a szem.
Ha azért a te szemed az egyetlen/tiszta
(itt a harmadik szemre utal), a te egész tested világos lesz.
Ha pedig a te szemed gonosz, a te egész
tested sötét lesz.
Ha azért a benned lévő világosság sötétség
- mekkora akkor a sötétség?!
Senki sem szolgálhat két úrnak.
Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat
szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti.
Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak.”
Jézus tisztán elmondja, hogy akkor vétkezünk, ha a tudatot az elme és az öt
érzékszerv szűrőjén keresztül engedjük át,
az ágjá csakra vagy harmadik szem helyett,
ami az egyetlen szem.
Miért tanítják azt a vallások, hogy
vétkezni az, amikor az elme vágyai szerint cselekszünk?
Jézus azt mondja, hogy szolgálhatod a
testet vagy az Istent, attól függően, hogy a tudatodat hova helyezed.
Jézus az ágjá csakráján keresztül nézett
az óceánra, vibráló energiát látva, és mivel ő maga is vibráló energia volt,
tudott rajta sétálni.
Amikor mi ránézünk az óceánra, vizet
látunk, így hát az a fizikai világ, amit teremtünk a nem nyitott harmadik
szemünkkel,
vízbe fullasztana minket, ha megpróbálnánk
Jézus nyomába eredni.
Ennek a dokumentumfilmnek az a célja, hogy
segítsen abban, hogy felismerd Krisztus-tudatodat, vagyis Krisztus második
eljövetelét.
Jézus nem jön vissza, hiszen soha nem
távozott el.
János 8.58-as evangéliumában Jézus azt
mondta: “Bizony, bizony mondom néktek, mielőtt Ábrahám lett volna: én voltam.”
Ha Jézus előbb létezett, mint az ő teste, hogyan
is halhatott volna meg a testében?
Jézus, ahogyan te is, mindig időtlen
tudatosság volt, van és lesz.
Krisztus második eljövetele egyike a
legfélreértelmezettebb bibliai aspektusoknak.
Krisztus második eljövetele a saját
krisztusi tudatod felismerésére és elérésére vonatkozik.
Hogyan éred el azt? Úgy hogy követed Jézus
tanításait.
Jézus jógi volt. Amikor Jézus Máté
11.29-es evangéliumában azt mondta: “Vegyétek föl magatokra az én igámat, és
tanuljátok meg tőlem, hogy én szelíd és alázatos szívű vagyok - és nyugalmat
találtok a ti lelkeiteknek.” akkor Jézus az őáltala tanított jógára utalt.
Az iga és a jóga kifejezés, mindkettő
egyesülést jelent.
Minek kell egyesülnie? A lelkednek a
krisztusi tudattal, mely képessé tesz arra, hogy rácsatlakozz az egyetemes
tudatosságra.
Az anáhata csakrád az ágjá csakrával, a
szíved az intellektusoddal kapcsolódjon.
Hogyan teheted ezt? Azt teszed, amit
Jézus: tanulod és gyakorlod a jóga tudományát.
Kérdezz meg egy katolikus papot vagy
keresztény lelkipásztort, hogy mit csinált Jézus 13-tól 30 éves koráig?
Miért felejtették ki a Bibliából az az
időszakot, amikor egy tehetséges intelligens fiatalemberből Jézus Krisztussá
vált?
Egy kereszténynek Jézus a valaha élt legfontosabb
személy, s mégis az életének jelentős része teljesen kimaradt a Bibliából.
Hogyan lehetséges ez?
Hogyan világosodott meg Jézus, és pontosan
mit csinált, amikor 40 napig böjtölt a sivatagban?
Jézus azzal töltötte a kamasz- és fiatal
felnőttkori éveit, mialatt Indián, Nepálon és Tibeten keresztül utazott, hogy
jógát tanult, gyakorolt és oktatott.
A három bölcs, aki meglátogatta, risi volt
Indiából.
Nem létezik olyan ország, amit Keletnek
hívnak.
A keresztény vallás miért homályosítja el
ezeket a tényeket?
Miért nem akarják, hogy megismerd az
Istenhez vezető igaz utat?
Jézusnak felajánlották a lehetőséget, hogy
visszavonja a tanításait, és cserébe megkímélték volna az életét.
Ezt visszautasította azzal, hogy “a testem
semmit sem jelent számomra”.
„Az egyetlen célja az ittlétemnek a
tanításom.”
És a mai napig vallások vannak elnevezve
róla, amelyek teljesen semmibe veszik a tanításait.
A jelenések könyve, 1.12 kinyilatkoztatja:
“Megfordulék azért, hogy lássam a szót, a mely velem beszéle; megfordulván
pedig, láték hét arany gyertyatartót; És a hét gyertyatartó között hasonlót az
ember Fiához...
Vala pedig a jobb kezében hét csillag; és
a szájából kétélű éles kard jő vala ki; és az ő orczája, mint a nap a mikor
fénylik az ő erejében.”
Amikor Jézus feltárta valós alakját a
tanítványa, János előtt, János látta Jézus hét csakráját.
Jézus maga mondta a Jelenések 1.20-ban: "A
hét arany gyertyatartó, a melyet láttál az én kezemben, az hét
gyülekezet."
Mit csinálsz egy templomban? Imádkozol.
Jézus gyertyatartóknak nevezte, a jógik
csakráknak hívják őket.
Ugyanazt jelentik. Jézus egy Kundalíni
jógamester volt.
A hét pecsét, hét lámpás, hét
gyertyatartó, hét csillag, hét templom a Bibliában, arra utalnak, amit a Jógik
hét csakrának neveztek.
János 3.3-ban Jézus azt mondja: “Bizony,
bizony mondom néked:
ha valaki újonnan nem születik, nem
láthatja az Isten országát. Ha valaki nem születik víztől és Lélektől, nem
mehet be az Isten országába. A mi testtől született, test az; és a mi Lélektől
született, lélek az.
Ne csodáld, hogy azt mondám néked: Szükség
néktek újonnan születnetek.
És a miképpen felemelte Mózes a kígyót a
pusztában, akképpen kell az ember Fiának felemeltetnie, hogy valaki hiszen ő
benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az
ő egyszülött Fiát adta, hogy ha valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem
örök élete legyen.” A vízben való születés, amiről Jézus beszél, nyilvánvalóan az
édesanyádtól való születésre utal.
A spirituális születést, amiről Jézus
beszél, a jógik Kundalíniként említik.
Addig nem válsz lélekké, ameddig fel nem
ébresztetted a Kundalínidet, fel nem nyitottad az összes csakrádat, felemelve a
Kundalínit a korona csakrádig.
Jézus arról a testünkben lévő elektromos hálózatról
beszél, amely a légző-, keringési- és emésztőrendszerünket feleslegessé teszi -
miután megtörtént a spirituális újjászületésed, már nincs szükség rájuk.
Egészen addig vándorlásra vagy
reinkarnációra vagy utalva, ameddig meg nem történt a spirituális születés.
Jakab evangéliumából: Majd azt mondtam
neki; “Uram ne szólj a keresztről és a halálról, mert azok távol állnak tőled.
Az Úr válaszul így szólt: "...senki
nem lesz megváltva addig, ameddig nem hisz a keresztemben.
Azok, akik hisznek benne, övék az Isten
országa.
Ezért válj a halál keresőjévé, ahogyan a
halott az élet keresője.
Amit keresnek, feltárulkozik az előttük.
És mi van ott, ami rájuk tartozik?
Amikor a halál felé fordulsz,
megmutatkozik az a te választásodnak. Az igazat mondom neked, nem lesznek
megváltva azok, akik félnek a haláltól.
Azoké az Isten országa, akik felajánlják
magukat a halálnak.
Legyél jobb, mint én, válj a Szentlélek
fiához hasonlóvá.”
Jézus arról beszél, amit a jógik
nirvikalpa szamádhinak neveznek, amiben a jógi feloldja az egóját és teljes
egyesülésben van az Istennel.
Én és az Atyám egyek vagyunk.
Ebben a szamádhiban a jógi a mély
meditatív gyönyör állapotában leállította a szívet, légzést és
emésztőrendszert.
Ezt csinálta Jézus a sivatagban 40 napon keresztül.
Az energiaközpontok vagy csakrák a gerinc
tövétől kezdődnek, és felfelé haladnak a fej tetejéig.
A gerinc kígyóra emlékeztet, és ahogyan
Mózes felemelte a kígyót vagy Kundalínit a sivatagban, nekünk is úgy kell
tennünk.
Jézus vándorlásról vagy reinkarnációról
beszél, éppen a Bibliában. Az 1. Királyok 19.-ben áll: „Egy hang megszólította,
ezekkel a szavakkal: 'Mit csinálsz itt, Illés?' Azt felelte:
'Emészt a buzgalom az Úrért, a Seregek
Istenéért, mert Izrael fiai elhagytak, oltáraidat lerombolták, prófétáidat meg
kardélre hányták, és most nekem is az életemre törnek.'
Az Úr azonban azt mondta neki: 'Menj,
fordulj vissza és vedd utadat Damaszkusz pusztasága felé! Aztán menj ... és
Elizeust, Safát fiát, Abel-Melochából kend fel magad helyett prófétává.'
Amikor onnét elment, találkozott Safát
fiával, Elizeussal.
... Illés odament hozzá és rávetette
köntösét.
Elizeus Illés után szaladt és így szólt: 'Engedd,
hadd adjak előbb búcsúcsókot apámnak meg anyámnak, aztán követlek.' ... Aztán
elindult, Illés a nyomába szegődött, és a szolgája lett.”
Illés, vagyis Keresztelő Szent János volt
Elizeusnak, vagyis Jézusnak a guruja egy korábbi inkarnációban.
Máté 17.5 -ben azt írja: "Amíg
beszélt, hirtelen fényes felhő borult rájuk, s a felhőből szózat hallatszott: 'Ez
az én szeretett Fiam, akiben kedvem telik, őt hallgassátok!'
Ennek hallatára a tanítványok arcra
borultak, s igen megrémültek.
A hegyről lefelé jövet Jézus rájuk
parancsolt: 'Ne szóljatok a látomásról senkinek, amíg az Emberfia föl nem támad
a halálból!'
A tanítványok megkérdezték: (ha te vagy a
próféta) 'Miért mondják az írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljönnie?'
Így felelt: 'Illés ugyan eljön és
helyreállít mindent, csakhogy én azt mondom nektek: Illés már eljött, de nem
ismerték fel, úgy bántak vele, ahogy akartak.
Így szenved majd tőlük az Emberfia is.'
Ekkor a tanítványok megértették, hogy
Keresztelő Jánosról beszélt nekik." Egy pillanatig se gondold, hogy amit
Jézus elért, arra te nem vagy képes.
Jézus maga mondta János 14.11-ben: „Higyjetek
nékem, hogy én az Atyában vagyok,
és az Atya én bennem van; ha pedig nem,
magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.
Bizony, bizony mondom néktek: A ki hisz én
bennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket, a melyeket én
cselekeszem; és nagyobbakat is cselekszik azoknál; mert én az én Atyámhoz
megyek.”
A keresztény vallás egyik hibája az, hogy
istenítik Jézust, és piedesztálra emelik.
A valóságban pedig a tanításait kellene
piedesztálra emelni.
Azt mondják, hogy Jézus az Isten fia és
egy szűz anyától született.
Hogyan vágyhatnánk rá, hogy olyanok
legyünk, mint ő?
De Jézus eredetileg csak egy közönséges
ember volt.
Ami Jézust olyan naggyá tette, az, hogy
teljesen kifejlesztette a tudatát, és a legnagyobb jógik egyikévé vált, akit a
világ valaha ismert.
Nem azért született tökéletesnek, mert
Isten fia volt.
Mi mindnyájan Isten fiai és lányai
vagyunk.
Tökéletesnek született előző életében Elizeusként
végzett spirituális munkája miatt.
A mi végzetünk olyanná válni, mint Jézus.
A Mennyek országa egyaránt ott rejtőzik
minden emberben.
A te inkarnációd, és Jézus tanításainak a
célja ezen a földön az, hogy lehetővé váljon a krisztusi tudatosság elérése
számodra.
Hazugsággal etettek minket, hogy a mennybe
vagy a pokolba kerülünk, attól függően, hogyan éltük az életünket.
Jézus nem ezt tanította, Lukács 17.20-ban
az áll: "Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten
országa, felele nékik és monda: 'Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el.
Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott
van; mert ímé az Isten országa ti bennetek van.”
A mennyei királyság itt és most van.
Ám addig, ameddig a testtudatosságodon
keresztül élsz, pokolban vagy.
De amikor aktiválod a Kundalínidet és
felnyitod a csakráidat, és a világot a harmadik szemeden keresztül tapasztalod,
akkor a mennyben tartózkodsz, vagy az Istennel egyesülsz.
Amikor az ember elveszíti az útját, az
Isten egy prófétát küld, hogy megsegítse őt újra visszatalálni az útra.
Jézusnak nem kellett újra elszenvednie a
test hamis kettősségét.
Neki is volt már egy spirituális születése
Elizeusként, ahogyan Keresztelő Szent Jánosnak is volt Illésként.
Mindkét nagyszerű lélek egyszer olyan
volt, mint mi.
Vétkesként azt hitték, hogy a test voltak.
Szóval vallást akarsz gyakorolni, és az Istent
imádni, vagy jógát, ahogyan Jézus tanította, és megtapasztalni az Istent?
Az iskolában azt tanítják, hogy a
majmoktól eredünk, és csak a hülyék, akik a tudományhoz nem értenek, hiszik
azt, hogy teremtve lettünk.
Amikor megérted a jóga tudományát,
vagy ami még lényegesebb, amikor gyakorlod
azt, észleled, hogy az elméd, gondolataid és érzékszerveid hozzák létre azt a
hamis világképet, amit tapasztalsz. Az igazság az, hogy most, ebben a
pillanatban egy vagy az Istennel.
A gondolataid rezgései által van a tudatod
a testbe zárva.
Ki hiszi el azt, hogy ha veszünk egy
néhány ásvánnyal összekevert vizes oldatot, akkor az villámcsapásoknak kitéve élő,
tudatossággal rendelkező organizmusnak ad életet?
Minél többet tanulmányozod a tudományt, annál
nyilvánvalóbbá válik, hogy egy intelligens erő alkotott minket.
Ha el akarod nevezni ezt az erőt Allahnak,
Ré-nek, Istennek, Krishnának vagy bármi másnak, annak nem kellene vitaalapként
szolgálnia.
Az a gondolat, hogy valamilyen csoda
folytán teremtő nélkül keletkeztünk, olyan, mint azt gondolni, hogy át tudnánk
küldeni egy tornádót egy roncstelepen, és az valahogyan létrehozna egy Boeing
747-t, amely képes gondolkodni. Kezdetben csak Isten volt, és Isten egyedül,
így hát minden az Istenből keletkezett.
A nagy szent Jógananda kijelentette, hogy az
isteni tudat = emberi tudat plusz gondolat.
A gondolataink okozzák, hogy a tudatunk
nem az Isten-tudattal azonos szinten rezeg, és ezzel megteremti a testtudatot.
Ez okozza a kettősség érzését, és azt a hiedelmet,
hogy elválasztottak vagyunk az Istentől.
Zsoltárok könyve 46.10: „Csendesedjetek és
ismerjétek fel, hogy én vagyok az Isten!”
Egy jó metafora az, hogy Isten olyan, mint
az óceán, te pedig az óceán vize, ami őbenne úszik, csak te be vagy zárva egy
üvegbe, és annak ellenére, hogy úszol benne, és körülvesz az Isten, mégis van
egy elkülönültség.
A metaforában az üveg jeleníti meg a
testedet, a testtel való azonosulás okozza az elválasztottság érzését, azt hogy
amire vágysz vagy amire szükséged van, az rajtad kívül található.
A valóság az, hogy bármi, amit
tapasztalsz, semmi több, mint egy elektromos érzet,
amit az érzékszervek vesznek fel, és a
testben értelmeződik.
Te mindig a saját tapasztalatod vagy.
A tested tudatossága által tapasztalsz
boldogságot vagy szomorúságot, attól függően, hogy az elme hogyan értékeli az
elektromos érzetet, amit közvetítettek felé.
Az egy ostoba módja az életnek, amikor az
elme csapodár természete dönti el az érzelmeket helyetted.
Az elme, természete szerint, vágyakat keltő
gyárként működik.
A vágyak vég nélkül termelődnek, és csak
átmeneti haladékot kapsz, amikor kielégítesz egyet.
Aztán az elme megnyugszik egy rövid időre,
és ekkor érzed a valós természetedet,
ami a szeretet, béke és boldogság.
Azonban, sajnálatosan az elme ilyenkor azt
érezteti veled, hogy azért érzel így, mert kielégítetted az egyik vágyát, miközben
a valóság az, hogy végre az igazi természetedet érzed, amit az elme elzár tőled
a testtudatosságával és vágyaival.
Amikor az elme újra munkához lát, a tudatosság
vagy boldogság e rövid pillanatát egy földi tapasztalatnak tulajdonítja, és
ezáltal megteremti a vágyat arra, hogy ezt az érzést újra átélje.
Tulajdonképpen minden vágyad egy késztetés
arra, hogy megtapasztald az igaz természetedet, az istenit magadban. Miután
kielégítesz egy vágyat, és átmeneti boldogságban részesülsz, az elme újabb
vágyat, kívánságot kreál, és az értelmetlen hajsza kezdődik előröl.
Mindannyian tudjuk, hogy ez a játék hogyan
ér véget, hiszen a test a tudatnak egy átmeneti menedéke.
Végül a testtel való azonosulás mindenki
számára véget ér, nem számít, hogy milyen áldásos a fizikai élete valakinek, vége
szakad az öregedéssel járó hanyatlásban.
Jézus Sátánnak, ördögnek vagy Lucifernek
hívta az elmét, ezek mind metaforák. Nem léteznek.
Istennek nincsen ellentéte.
Ez Máté evangéliumából 16:21 való: “Ettől
fogva kezdé Jézus jelenteni az ő tanítványainak, hogy néki Jeruzsálembe kell
menni, és sokat szenvedni a vénektől és a főpapoktól és az írástudóktól, és
megöletni, és harmadnapon föltámadni.
És Péter előfogván őt, kezdé feddeni,
mondván: 'Mentsen Isten, Uram! Nem eshetik ez meg te véled.' Ő pedig
megfordulván, monda Péternek: 'Távozz tőlem Sátán, bántásomra vagy nékem, mert
nem gondolsz az Isten dolgaira, hanem az emberi dolgokra.”
Miért tanítja a keresztény vallás azt, hogy
ha nem követjük a badarságaikat, akkor pokolra kerülünk, és az örökkévalóságig
a Sátán kínjaitól kell szenvednünk?
Jézus azt tanította, hogy az elménkben a
test tudatossága a pokol, vagy még pontosabban, az ördög az elmének az érzelmi
töltete, amit egóként ismerünk.
A valóság az, hogy mindaddig pokolban
élünk, ameddig fel nem nyitottuk a csakráinkat.
Az elme valódi szerepe az, hogy közölje a
tudattal, hogy mi történik a testtel.
Amikor az elmétől várod, hogy közölje, mi
történik a testen kívül, tökéletlen, időnként téves információkat kapsz.
Az ágjá csakra vagy harmadik szem
feladata, hogy ellássa a tudatot információval arról, hogy mi zajlik a testen
kívül.
De amiért vétekre és egy tökéletlen testbe
születtünk, a harmadik szemünk nincs nyitva.
Az egész életed során kizárólag az
elmédtől kaptál információt, így az elme rászedett, hogy azt hidd, ez te vagy, ezek
a te gondolataid, és az egyetlen út a boldogság megélésére az, hogy jóllakasd
az elme testi vágyait.
Ez a vétek meghatározása.
Az a szó, hogy vétek, azt jelenti, hogy
elvétetted a célt, tévedésben élsz.
Sok vallás kihasználja az emberek
félreértéseit erről a fogalomról, úgy, hogy sanyargatják az embereket az elme
testi vágyaiból felkeltett cselekedetek és gondolatok okozta bűntudat miatt.
A nagy szent Ramakrishna mondta: „Amikor a
testben vagyok, úgy érzem magam, mint a hal, amely csapdába esett egy vödörben.
Amikor meditálok, úgy érzem, mintha valaki
belehajította volna a vödröt a nagy Gangesz folyóba.”
A tapasztaláshoz, hogy eggyé olvadj az
Istennel, fölül kell emelkedned az elméden, vagy még pontosabban, helyénvalóan
kell működtetned a tested a nádik harmonizálása által - vagyis nyisd fel a
csakráidat, és emeld fel a Kundalínid.
Ez fel fogja nyitni a harmadik szemed, és
megengedi, hogy úgy tapasztald a világot, ahogyan az van, nem pedig az elme és
az öt érzékszerv által teremtett máján (illúzión) keresztül.
Most menjünk bele, mi is az a Kundalíni,
és mik a csakrák és a nádik.
A tested hét fő csakrából vagy
energiaközpontból áll.
A testedben fel- és lejárva, könnyű érezni
ezeket az energiaközpontokat.
Az első csakra a gyökércsakra vagy
múládhára csakra, mely a férfiaknál a gát, a nőknél a méhnyak tájékán
helyezkedik el.
Érezhetővé válik az anus (a végbélnyílás)
erőteljes összeszorításával vagy szűkítésével, megtartva egy másodpercig, majd
elengedve.
A második csakrád a szvádhisthána csakra, amely
érezhető annak az izomnak az összehúzásával, melyet a vizelés megállítására használsz.
A harmadik csakrád a manipúra csakra, amely
a has finom behúzásával és kitolásával érezhető.
A negyedik csakrád az anáhata és érezhető,
ha kitolod a mellkasodat, és felidézel egy olyan pillanatot, amikor szeretetet
éreztél.
Az ötödik csakrádat visuddhának hívják, és
érezhetővé válik, ha visszahajtod a nyelvedet a szájüreg hátulja felé, és
figyelmedet a nyelvedre fordítod.
A hatodik csakrád az ágjá vagy harmadik
szem, és érezhető, ha a pontra koncentrálsz a két szemöldök közötti területen.
A hetedik csakra a szahaszrára, és
érezheted, ha a fejed tetejére koncentrálsz.
A jógának három fő része van: az ászanák
vagy fizikai pózok, a pránajáma vagy légzőgyakorlatok, és a meditáció.
Az ászanák fő célja a csakrák felnyitása.
További előnyökkel szolgálnak, hogy a
testednek erőt, hajlékonyságot és állóképességet adnak, amik később szükségesek
lesznek a hosszú időtartamú meditációhoz.
A pránajáma célja, hogy kiegyensúlyozza a
nádikat, vagyis a test elektromos rendszerét, és felébressze a Kundalínit.
Végül, a meditáció azért szükséges, hogy
felemelje a Kundalínit, és eljuttasson a szamádhi különböző fokozataiba, vagy
az Istenben való feloldódásba.
A legtöbb ember az egész életét úgy éli
le, hogy nem tud semmit a test elektromos rendszeréről.
Még az orvosoknak sincs elképzelése, honnan
ered ez az elektromosság, ami a testben található.
Kérdezz meg egy orvost, honnan ered az
elektromosság, ami a szívedet hajtja, és üres tekintettel fogsz szembesülni.
A múládhára csakrából ered, és ezért nem
képes senki élni a gerinc sértetlensége nélkül.
Ha a zsírok és szénhidrátok azok, amik az
izmaidat mozgatják, hogyan lehetséges az,
hogy egy döglött béka lábát képes vagy egy
kis elektromossággal ingerelve mozgatni?
Minden élőlényben pránaáram folyik.
A prána az elektromosság apró szikrái, amiket
kis fényszemcsékként láthatsz a levegőben táncolni.
Egy krumpliban lévő prána fel tud gyújtani
egy lámpát, ha hozzáerősítesz elektródákat.
Főzz meg egy burgonyát, és tönkreteszed az
életerőt, és ez többé nem lesz lehetséges.
Ugyanez az életenergia áramlik a mi
testünkben is.
Sajnos, nekünk ez az erő nem áramlik
egységesen a testünkön keresztül, mert mentálisan kiegyensúlyozatlanok vagyunk.
Az idő egyik felében az agy jobb fele kap
több energiát, mint a bal oldal, és fordítva az idő másik felében.
Ez mentális ingadozást okoz, vagy
gondolatokat, amelyek a testtel való azonosulást eredményezik, és ez vezet el a
hamis kettősséghez.
Korábban már idéztem Jóganandától: "Az
isteni tudat = emberi tudat plusz gondolat." A Biblia így szól: "Maradj
nyugodt és tudd, hogy én vagyok az Isten."
És mégis, hogyan lehetséges ez, ezzel a
folytonos mentális kiegyensúlyozatlansággal?
Amikor Jézus azt mondta, hogy az egyetlen
út az Atyához rajtam keresztül vezet, nem arra utalt, hogy higgyünk benne.
Azokra a gyakorlatokra utalt, amelyeket
tanított.
Amikor Jézus azt mondta, hogy nem
szolgálhatod Istent és Mammont, megint csak azt magyarázza, hogy nem lehet
egyszerre testtudatosságod és Isten-tudatosságod.
Ameddig fogadod a szenzoros érzékeléseket,
addig vannak gondolataid.
Ameddig azonosítod magad a testeddel, addig
vannak vágyaid, és így gondolataid is.
Honnan jönnek ezek a gondolatok? Mi okozza
őket?
Ha ez valóban te vagy, illetve ezek a te
gondolataid, akkor miért nem tudod őket megállítani?
Az emberi test úgy van megalkotva, hogy
elektromosság folyjon keresztül a központi idegrendszeren, vagy jóga nyelven
szólva, a szusumnán.
De amiért vétekre születtünk, és egy olyan
testbe, amely nem funkcionál megfelelően,
dugulások vannak a csakráinkban, és ez
megakadályozza ezt a folyamatot.
Így hát ahelyett, hogy az elektromosság
felfelé áramolna a központi idegrendszeren, vagyis szusumnán, váltakozva halad
felfelé a paraszimpatikus idegrendszeren, mely jóga nyelven idá nádiként
ismert, illetve a szimpatikus idegrendszeren, ami a pingalá nádi, és ez pedig
elektromossággal látja el agy jobb és bal részének különböző szintjeit.
Meg tudod állapítani, hogy mikor melyik
oldali nádi domináns azáltal, hogy befogod az egyik orrlyukadat, és megpróbálsz
lélegezni a másik oldalon.
Majd zárd be az ellenkező orrlyukat, és
lélegezz a másik orrlyukon keresztül.
Normálisan az egyik orrlyukat találod
teljesen nyitottnak, míg a másikat kissé zártnak.
Ez a kép tisztán mutatja azt a
bőrképződményt (lebenyt), amely az orrkagylók területét fedi, és szabályozza, hogy
a prána többsége melyik oldali nádin keresztül áramoljon.
Jézus, az ő híres előadásában, amely Hegyi
beszédként ismert, arról a jógatechnikáról tesz említést, amely a nádik
kiegyenlítéséről szól, ami által a prána egyenletesen áramlik az agyba.
Ez a technika az úgynevezett khecsari
mudra.
Máté 7.13-ban Jézus azt mondja: „A szűk
kapun menjetek be!
Tágas a kapu és széles az út, amely a
romlásba visz - sokan bemennek rajta.
Szűk a kapu és keskeny az út, amely az
életre vezet - kevesen vannak, akik megtalálják.”
Ez egy másik nagyon széles körben
félreértelmezett idézet a Bibliából, amit Jógananda elmagyaráz a könyvében, a
Krisztus második eljövetelében.
Jógananda azt írja: “Jézus a közeli
tanítványait burkolt metaforákkal szólította meg.
A 'szűk kapu' és 'keskeny út' arra az
átjáróra utal a finom asztráltestben a gerinc tövénél, amely az asztrális
gerinc keskeny, rendkívül finom járatába nyílik, amelyen keresztül az élet és a
tudat felfelé halad a spirituális észlelés magasabban fekvő agyi-gerincvelői
(központi idegrendszer) központjaihoz.
Ez az egyetlen út Isten megvalósításához
és a vele való egyesüléshez.”
A nagyszerű szent Rámakrishna így mondta: "A
mennyei istennő felfelé jön, a nyelv hátrahajlik."
Jézus és a nagy szentek a khecsari
mudráról beszélnek.
Ez itt a khecsari mudra.
Amikor a nyelved a szádban nyugszik, az a
széles kapu, ám amikor felhelyezed az orrgarat területére, akkor bejutsz a szűk
kapun, és végül keresztülmész a keskeny átjárón,
egészen a 10. kapuig. Nemileg egy fél vagy
az egészből, de spirituálisan teljes egész.
Mindkettővel rendelkezel ...a fallosz a
nyelved, és a jóni (női nemi szerv) az orrgarat.
Ez az, amire Jézus utalt, amikor a
nászteremről beszélt.
Fülöp evangéliumából: „az Atyának, aki
felkente a fiát, és a fiúnak, aki felkente az apostolokat, és az apostoloknak,
akik felkentek minket.
Az, akit felkentek, birtokában van
mindennek.
Birtokában van a feltámadásnak, a fénynek,
a keresztnek, a Szentléleknek.
Az Atya adta neki ezt a nászteremben; és ő
elfogadta azt (az ajándékot).
Az Atya a fiúban volt, és a fiú az
Atyában.
Ez a Mennyek országa.
Azok, akik különválasztottak, egyesülnek.
Mindenki, aki belép a nászterembe,
meggyújtja a lángot.”
A mudra célja az energiaáramlás
átirányítása a testben.
A khecsari mudrát áldásos hatásai miatt a
mudrák királyaként tartják számon.
Az első számú:
Az a képesség, hogy leállítja a légzést, ami
jelentős mértékben lecsendesíti az elmét.
A második: Zárja az elektromos áramkört, ami
a gerincet az agyhoz kapcsolja.
Hármas számú: Lehetővé teszi a szádhakának
(spirituális törekvő), hogy egyensúlyba hozza a nádikat, aminek eredményeképpen
a test elektromos energiája felfelé haladhat a szusumnán vagy brahmin nádin.
Négyes számú: Lehetővé teszi a
szádhakának, hogy dörzsölje az idegközpontot, ami a dháranához vagy egyhegyű
elméhez vezet.
Ötödik: Aktiválja a Kundalínit vagy
kioldja a csomót a múládhára csakrában.
Hatodik: Lehetővé teszi a szádhakának,
hogy nyomást gyakoroljon az idegközpontra, ami lekapcsolja az összes
érzékszervi érzékelést.
Hetes számú: Lehetővé teszi a szádhakának,
hogy igyon a fiatalság forrásából, avagy Artúr király Szent Gráljából.
Az agy által előállított folyadék
elnyelése, ami ayahuascaként, amritaként vagy DMT-ként is ismert, a nyelv által
választja el a tudatot az elmétől.
Ez a tej és méz földje. - Ez így egy szép
kis lista.
Beszéljünk róla egyesével.
Egyes számú: a khecsari mudra megadja a
képességet a lélegzet megállítására, ami jelentősen lecsendesíti az elmét.
A képesség a lélegzet megállítására, azt
mondod, hogy lehetetlen - az ember meghalna, ha a légzése leállna.
Azt hiszed, hogy lélegeztél, mialatt az
édesanyád hasában voltál?
Azt mondod, hogy az más, hiszen az
édesanyád táplált téged oxigénnel.
Meglepne, ha tudnád, hogy a levegő, amit
belélegzel 21% oxigént és amit kilélegzel 17% oxigént tartalmaz? Továbbá, szén-dioxid
formájában is lélegzel ki oxigént.
Ha az oxigén olyan fontos, miért lélegzel
olyan jelentős mennyiséget ki?
Észrevetted valaha, hogy amikor a víz
alatt úszol egy percig, majd feljössz levegőért, az első dolog, amit teszel az,
hogy kilélegzel?
Nem belélegzel, hanem kilélegzel.
Úgy tűnik, hogy a test jobban el van
foglalva azzal, hogy a szén-dioxidot kiürítse, mint hogy oxigénnel lássa el
magát.
A nagy jógi Shivananda, aki orvos is volt,
azt tanította, hogy azért lélegzünk be, hogy pránát vagy energiát nyerjünk a
kinti levegőből a tüdőnkbe, ami aztán szét tud áramolni a testben.
Ha veszed a légzőrendszert,
megfigyelheted, hogy egy Y felső végén lélegzünk ki és be, ahol a száj és az
orrjárat helyezkedik el felül, a tüdő pedig alul.
A nyomást követő vákuum, ami a rekeszizom
összehúzódásával, majd elernyedésével keletkezik, okozza a légzés
turbulenciáját, összekeverve a kiáramló és beáramló levegőt.
Ez a turbulencia egy nagyon kevéssé
hatékony áramlási környezetet teremt ahhoz, hogy a test megszabaduljon a
mérgező levegőtől, a szén-dioxidtól, és felvegye azt, amire szüksége van,
pránát és oxigént.
Ez rengeteg felesleges munkát okoz a
testnek.
Amikor a lélegzet leáll, a szén-dioxid egy
áramlást hoz létre, ami békésen csordogál kifelé a testből.
Az egyenes gerinc, enyhén behúzott állal, lehetővé
teszi, hogy ez az áramlás gyorsabban létrejöhessen.
Csak egy felületes pillantás a
szaglószervi ábrára, és megértheted, hogy a járatok úgy alakultak ki, hogy
szétválasszák a bejövő levegőt a kimenőtől.
Ezt gyorsan igazolni lehet egy tíz
másodperces kísérlettel.
Figyeld meg, honnan jön a levegő, amikor kilélegzel
és hova tart, amikor belélegzel.
A kilélegzés az orr felső kamráiból
áramlik, ahol a szén-dioxid szedődik össze és a belélegzés az orr alsó kamráiba
megy.
Természetesen az Isten alkotta ezt.
Így, amikor a rekeszizom felhagy az
összehúzódással, a szén-dioxid egy csendes áramlatot formál, ami magától
távozik a testből.
Amikor a nyelv megakadályozza, hogy a
kiáramló levegő a szájba kerüljön, a levegő nem tudja stimulálni az idegeket a
szájpadláson, amelyek elektromos jelet küldenek a rekeszizomnak az
összehúzódásra.
A khecsari mudra véget vet a légzés
adományának, amelyet a születéskor kaptál, amikor a doktor fejjel lefelé
fordítva megütögette a hátadat és kipréselte a magzatvizet a tüdődből.
Második: Zárja az elektromos áramkört.
A khecsari mudra hozzákapcsolja a gerincet
az agyhoz.
Van egy rés a gerincoszlop és az agy
között.
Ez a rés egy területtel van áthidalva,
amit agytörzsnek nevezünk, ezen a képen jól látható.
Mindnyájan hallottuk már, hogy az
agyunknak csak egy kis töredékét használjuk.
Ezt az elképzelést sokan félreértik.
Valójában az agyad 100 %-át használod, s
ez csak annyit jelent, hogy az elmének annyi a teherbírása vagy képessége, hogy
egy időben csak az agy kis területét használja.
Azonban, amikor képes vagy felülemelkedni
az elmén, akkor használhatod az agyad 100%-át egyidejűleg.
Ezt tudományos kísérletekkel
demonstrálták, amikor jógikat monitoroztak mély meditációs állapotban, az
úgynevezett szamádhiban.
Amikor figyelembe veszed, hogy minden
egyes idegsejt a 100 milliárd közül kapcsolatban állhat 10 ezer másik
neuronnal, információkat szolgáltatva a szinaptikus kapcsolatokon keresztül, nem
szükséges nagy matematikai tudás annak a megértéséhez, hogy az agy
kapacitásának 100%-os kihasználása nem a 10%-os felhasználás tízszeres növekedése,
hanem egy exponenciális növekedés.
(Tehát egy drasztikus, hatványozott
növekedés).
Ez mind jól hangzik, de pontosan mit
jelent az, hogy felülemelkedni az elmén?
Mindent le kell kapcsolnod, ami energiával
látja el.
Ebbe beletartoznak az összes érzékszervi
észlelések, a légzőrendszer, a keringési- és az emésztőrendszer.
Nyugodj le és tudd, hogy "én vagyon
az Isten".
A képet nézve tisztán láthatod, hogy egy
rés látható a gerincoszlopban, amit áthidal az agy alsó területe.
Ezt néha hüllőagyként említik, ami a
“küzdj vagy menekülj” elv alapján csak a túléléssel és a nemzéssel van
elfoglalva, az étellel, a szexszel és azzal, hogy a legragyogóbb páva légy a
világon.
Ez az, ahonnan az egónk és vágyaink
erednek.
Mindenki törzsfőnök akar lenni, ékszerekkel
díszítve, és ezek a vágyak addig folytatódnak, ameddig az energia
keresztüláramlik ezen az agytörzsön.
A khecsari mudra gyakorlásával a nyelv úgy
viselkedik, mint egy biztosíték, átirányítja az energiát a nyúltvelőtől a tobozmirigyhez.
Ezen a képen láthatod az elektromos
áramlás eltérítésének az eredményét.
A nyelvcsap vezeti az elektromosságot, és
felégeti a nyelvféket, ami az a szalag, amely odarögzíti a nyelvet a száj
aljához.
Tisztán láthatod a kemény fehér hegeket, amelyek
a khecsari mudra gyakorlása által
jelentek meg a nyelvem alatt.
A nyelvfék felégése lehetővé tette, hogy a
nyelvem tovább és tovább haladjon az orrgarat felé, és végül felnyitotta a
visuddha csakrámat.
A jóga célja az, hogy a tudatosságot vagy
anáhata csakrát, hozzákapcsolja az ágjá csakrához a brahmin nádin keresztül, ami
egészen fent található a szusumna központjában.
Magyarul ez a központi idegrendszerként
ismert.
Ez összekapcsolja a lelkedet a Krisztus
tudattal, ami lehetővé teszi számodra, hogy kapcsolatba lépj a kozmikus
tudattal.
Nem szeretnéd, hogy az energia
keresztülfolyjon a nyúltvelőn, mert az a testtudathoz vezet, amit Jézus úgy
fejez ki, hogy Mammont szolgálod.
Azt szeretnéd, hogy az energia
keresztüláramoljon a nyelven, egészen az agyalapi mirigyig.
Ez egy többfokozatú folyamat.
A nádiknak nyitva, kiegyensúlyozottan és
megtisztítva kell lennie, így lassan, idővel a szusumna képessé válik a
fokozatosan megnövekedett elektromosság szállítására.
Amikor az elektromosság elég erős lesz, a
csakrák megnyílnak, és a nyelv végül átrepeszti a 10. kaput, lehetővég téve,
hogy igyál a Szent Grálból vagy ízletes amritából.
Amikor ez az elektromosság stimulálja az
agyalapi mirigyet, bőséges mennyiségű nektár termelődik.
Amikor a nektár bekerül a véráramba, beáll
a szamádhi.
Ez a nektár elaltatja az agytörzset.
Egy lefegyverzett agytörzs meg tudná
magyarázni a halálközeli tapasztalatokat, amelyeket az emberek átéltek, amikor
a szívük megállt, és megtapasztalták a békét, szeretetet, melegséget, az isteni
jelenlétet, stb.
Velük az történt, hogy a testük valóban
meghalt, és az elektromosság nem folyt tovább az agytörzs felé.
Amikor a szívük újra elkezdett dolgozni, az
érzékszervi észlelés visszatért, az energia továbbhaladt az agytörzsbe, majd a
testtudat visszatért.
Pillanatnyi ideig tapasztalják a jógik
által átélt szamádhi állapotát, mikor az elektromosságot elterelik az
agytörzsből, stimulálva az agyalapi- és tobozmirigyet, ezzel előállítva az
amritát.
... Az agyi területeket vizsgáló kutatás a
következő információt tárja fel: A nyúltvelő az agytörzs alsó területe, amely
összeköti az agy fejlettebb területeit a gerincvelővel, a felső területe pedig
a híd.
A nyúltvelő tartalmazza a szív-, légző- és
vázomotoros központokat, és olyan automatikus és akaratlagos funkciókért felel,
mint a szívritmus és a vérnyomás, a szimpatikus és a paraszimpatikus
idegrendszer.
A híd az agytörzs része, amely összeköti a
nyúltvelőt és a thalamust.
A híd olyan magokat tartalmaz, amelyek
jeleket továbbítanak az előagytól a kisagy felé,
emellett olyan magokkal is rendelkezik, amelyek
elsődlegesen az alvással, légzéssel, nyeléssel, vizelettartással, hallással,
egyensúly-érzékeléssel, ízleléssel, szemmozgásokkal, arckifejezéssel, arcfelismeréssel
és testtartással foglalkoznak.
A thalamus (magyarul látótelep) az
agytörzs tetején foglal helyet, pontosan a híd felett, közel az agy
központjához, idegrostokkal az agykéreg felé ágazva mindenféle irányban, de a
thalamusnak többféle funkciója van.
Talán úgy lehetne elképzelni, mint egy
információs kapcsolótáblát.
Széles körben úgy vélik, hogy úgy
viselkedik, mint egy relé kapcsoló az agykéreg és a különböző kéreg alatti
területek között.
Nevezetesen minden érző hálózathoz
tartozik egy thalamusban lévő mag, mely szenzoros (érző) jeleket kap és
továbbít a kapcsolódó elsődleges kéregi állományhoz.
A thalamus aktív maradna a khecsari
negyedik stádiumában is, csak az elektromos jeleket a nyelvből fogadná, az
érzékszervek helyett.
Figyeld meg, hogy az agytörzs az érzékekről,
légzésről és keringésről szól.
Pont azokról, amiket le kellene
állítanunk, hogy elérhessük a nirvikalpa szamádhit.
Amikor a légzés leáll, az elme egy része
is leáll.
Amikor a légzés leáll, az időalapú valóság
is leáll.
A múltról és a jövőről alkotott gondolatok
így csak akkor jelennek meg, ha határozott törekvéssel összpontosítasz rá.
Ha le tudod állítani az érzékszerveket, megérkezel
a szamádhiba vagy ürességbe.
Amikor felemeled a Kundalínit a brahmin
nádin keresztül, az energia a szahaszrára felé halad, és megtörténik a
megvilágosodás.
A kulcs az, hogy hova és hogyan irányítod az
elektromos áramlást a testedben.
A Mejda című könyvből, amely Jógananda
korai életéről szól: A Kriya gyakorlása alatt a prána (és ezért az elme vagy
tudat) visszahúzódik az érzékszervektől, és áthatol a központi idegrendszer
csakráin, mintha felfelé lenne húzva, és megállapodik a szusumna tetején.
A khecsari mudra gyakorlásával az isteni
életáram elvonja a pránát az érzékszervektől a gerincbe,és a csakrákon keresztül
felfelé vezeti a vaisnavarába
(Egyetemes Lélek), egyesítve a tudatot a
Lélekkel.
Ezáltal az egész test spirituálisan
energetizált.
Ennek eredményképpen egy látható ragyogás
sugározhat ki a testből.
A jóga célja az agytörzs megkerülése, vagy
az elmén való felülemelkedés.
Tulajdonképpen Jézus azt mondta Máté
6.22-ben, hogy az elektromosság a testben képes áramolni, vagy a két út közül
az egyiken haladni, a mennybe vagy a pokolba.
Amikor a szemed az egyetlen (a harmadik)
szem - vagy más fordítás szerint a szemed tiszta vagy jó -, akkor az
elektromosság az ágjá csakrába vagy harmadik szembe áramlik.
Amikor viszont az elektromosság az
agytörzsön keresztül folyik, akkor a fizikai szemeiddel látsz.
Az egyik út a testtudatosságot okozza, a
másik az Isten-tudatosságot.
Hármas: A kheacsari mudra lehetővé teszi a
szádhakának, hogy egyensúlyba hozza a nádikat, ami által az elektromosság
folyhat felfelé a szusumnán vagy brahmin nádin.
Jézus mondta Tamás evangéliumában: „Ha
ketten egy és ugyanazon házban megbékélnek egymással, akkor ők azt mondják majd
a hegynek: 'Menj odébb', és az odébb fog menni."
Ahogyan azt korábban mondtam, három fő
nádi található a testedben, amelyben elektromosság folyik: A központi
idegrendszer, mely a jóga nyelvén úgy ismert, mint szusumná nádi, a
paraszimpatikus idegrendszer vagy idá nádi, és a szimpatikus idegrendszer vagy
pingalá nádi.
Amikor érzékszervi tapasztalásod van, akkor
az elektromosság két különböző rendszeren keresztül folyik a testedben, a
paraszimpatikus idegrendszeren, az idá nádin, valamint a szimpatikus
idegrendszeren, a pingalá nádin át.
Az idá nádi felelős azért, hogy elmondja,
mit tapasztalsz.
A pingalá nádi felelős a „küzdj vagy fuss”
válaszért, ezért nem vesztegethet időt arra, hogy megpróbálja kitalálni, hogy
mit tapasztalsz, mert az lehet, hogy életveszélyes lenne.
A pingalá az elektromos érzetet
keresztüljuttatja a már korábban tapasztalt benyomásaid lajstromán.
Ha veszélyesnek tűnik, azonnal végrehajtja
a megfelelő testi reakciót.
Az azonos tapasztalatokból keletkező két
jelnek az összehangolása okozza a gondolatokat vagy vibrációt.
Gondolj csak bele, hogy reagál a tested, amikor
egy éles hangot hall. Kétféle reakció van: az egyik felkészíti a testet az
akcióra, mialatt várakozik az utasításokra.
Ha fájdalommal jár, úgy mint egy forró
kályhát érinteni, a szimpatikus idegrendszer kezdettől felerősödik, még mielőtt
parancsot kapna a paraszimpatikus idegrendszertől.
Ameddig az ágjá csakra nincs felnyitva, a
világot ezen a két rendszeren keresztül tapasztalod,
ami testtudatot okoz.
Ameddig az energia túlnyomórészt az idá
vagy pingalá nádin keresztül áramlik, az agyad kiegyensúlyozatlan állapotban
van, és addig a testtudatban maradsz.
A légzés pránát szállít a testbe, így
okozza ezt a kiegyensúlyozatlanságot.
Ahogy már korábban mondtam, Swami
Shivananda azt tanította, hogy nem az oxigénért lélegzünk.
Azért lélegzünk, hogy prána vagy a
levegőből származó elektromosság jusson a tüdőkbe.
A test pozitív töltéssel látja el az
összes anyagot, amit belélegzel a jobb orrlyukon keresztül, és negatívval tölti
fel az összes pránát, amit a bal orrlyukon keresztül lélegzel.
A pozitív prána bekapcsolja a szimpatikus
idegrendszert, vagy jógi terminológia szerint a pingalá nádit; és a negatív
prána bekapcsolja a paraszimpatikus idegrendszert, vagy idá nádit.
Ez a prána lefelé halad a múládhára
csakrához, és attól függően, hogy aktuálisan melyik nádi van túlsúlyban, elkezdi
megforgatni a csakrákat jobbra vagy balra, annak függvényében, hogy melyik
orrlyuk biztosítja a levegő túlnyomó részét.
Amikor a test polaritása megváltozik, és
az orrlyukakban megcserélődik a dominancia, a csakrák forgása először lelassul,
majd leáll, és végül megváltoztatja a forgás irányát.
A jóga terminológiában nem fontos, hogy a
csakrák melyik irányban forognak, mert ameddig a csakrák forognak, a prána a
külső világ tapasztalására van használva.
Ha elég hosszan egyensúlyba tudod hozni a
polaritást, úgy hogy a múládhára csakra forgása leálljon, a csakra megnyílik a
prána előtt, ami elkezd felfelé áramolni a központi idegrendszeren.
Ezzel befelé irányul a tudatod, és
elkezdődik a spirituális utazásod.
A légzéstechnika gyakorlása, ami nádi
sódhanaként vagy anuloma vilomaként, váltott orrlyukú légzésként ismert, kiegyenlíti
az idá és pingalá nádikat.
Így az elektromosság elkezd felfelé
áramolni a szusumnán.
Amikor a nádik egyensúlyban vannak, az
orrlyukak megnyílnak és kitágulnak.
Sokan gyakorolják ezt a légzést a
jógaórákon, az ujjukat használva az orrjáratok elzárásához, ami kényelmetlen és
zavaró.
Ellenben belsőleg használva a nyelvet
ugyanerre, sokkal kevesebb fáradsággal jár.
Ez a nyelv orrgaratra való
feltapasztásával érhető el.
És az orrjáratok közül az egyiket lezárja,
mint egy parafadugó az üvegben.
A belső fül, ami az Eustach-féle fülkürtöt
öleli fel, fiziológiailag arra lett megalkotva, hogy segítsen oldalra forgatni
a nyelvet.
Így az felfelé tud csúszni az orrkagyló
területére, a 10. kapuig.
A khecsari mudra a következő témakörben
lévő előnyökhöz szintén hozzájuttat, ami a négyes számú. Lehetővé teszi a
szádhakának, hogy dörzsölje azt az idegközpontot, ami elvezet a dháranához vagy
egyhegyű elméhez.
Az orrsövény tetején egy idegköteg
található, érezheted, amint az elektromosság keresztülhalad a nyelven.
A nyelvcsap tulajdonképpen egy
transzformátor, és arra használja ezt az elektromosságot, hogy felégesse a
nyelvféket, ami lehetővé teszi, hogy a nyelv még mélyebbre hatoljon a khecsari
mudrában.
A legtöbb embernek nehézségei vannak a
meditálással, mert az elme és az érzékszervek úgy működnek, mint egy telefon, amely
egyfolytában csörög, igénybe véve a figyelmet.
Amikor a nyelv kapcsolatot épít ki az
orrsövénnyel, bizsergés érezhető, ami majdnem szexuális természetű.
Mindenki érezte már azt a bizsergető
érzést, amit tüsszentés előtt érzel, de valamiért nem tudsz tüsszenteni.
És hirtelen tüsszentesz, amit egyfajta
enyhülés és bizsergő érzés követ az orr felső területén.
A khecsari mudra lehetővé teszi, hogy
ingereld ezeket az idegeket, amik ezt az érzetet adják.
Ez az érzés elvonja a figyelmet az elme
érzékeiről és vágyairól, és csak arra a kapcsolatra összpontosítasz, amit a
nyelved kelt.
Ötös számú: a khecsari mudra segít
aktiválni a Kundalínit, vagy felnyitni a csomót a múládhára csakrában.
Ez egy nagy dolog, mert alapvetően arról
beszélek, hogy van valami a testedben, ami annyira szunnyadó állapotban van,
hogy nem is vagy tudatában.
Az életed során lehetett sejtésed a világ és
a tested elektromos természetéről.
Például amikor a jógatanárom először mutatta
meg nekem az elektromosság apró részecskéit, amint az óceán felett a levegőben
úsztak.
Azonnal emlékeztem, és olyan nagy
áhítattal néztem őket, mint egy kisgyerek.
Egy másik elbűvölő dolog volt, amikor a
lábamat a szőnyeghez dörzsöltem, és aztán hozzáért a bátyámhoz az ujjam, és
megrázta őt.
Amikor repülővel utazol és felhőkön mész
keresztül, nézz ki az ablakon és látni fogod, ahogyan kis, fehér elektromos
szikrák táncolnak mindenhol. Ez a prána.
Ez a testünkben lévő elektromos rendszer többnyire
szunnyad, mert kiegyensúlyozatlan, és elzáródások vannak benne, ami nem engedi
az energiát megfelelően áramolni.
A Biblia úgy hivatkozik ezekre az
elzáródásokra, mint a hét pecsétre. Az érzékek arra vannak, hogy különböző
energiákat vegyenek fel a világból.
A szagérzet nem más, mint ezek közül az
energiák közül az egyik megérinti a szaglószervi idegeidet.
Az ízérzet az, amikor ezek közül az
energiák közül az egyik megérinti a nyelvedet.
Rezgések érintik meg a füledet.
Fény érinti meg a szemet és energia ér
hozzá a bőrödhöz.
Minden érzeted abból épül fel, hogy
energia érinti a testedet egyik vagy másik formában, ami értelmet nyer
belsőleg.
A Kundalíni felébresztése elnevezés arra
vonatkozik, hogy felnyílik a csomó a muládhára csakrában, és felküldi az
energiát a szusumnán keresztül, nem pedig ellenkezőleg, az idá vagy pingalá
nádin halad felfelé.
Ahogyan ez a Kundalíni jógában működik, ki
kell egyensúlyoznod a nádikat a nádi sódhana gyakorlattal, így a prána elkezd
felfelé haladni a szusumnán.
A khecsari mudra megakadályozza, hogy a
kiáramló levegő stimulálja a szájpadlás területén elhelyezkedő idegeket, amik a
rekeszizomnak továbbítanak jelet az összehúzódásra.
A khecsari mudra gyakorlása lecsendesíti a
rekeszizmot, így a múládhára több pránát áramoltat felfelé a szusumnán.
A dzsálándhára bandha bezárja a pránát.
És végül az uddijána bandha lehetővé teszi
a prána egyesülését, ami begyújtja a Kundalínit.
A pránának vagy elektromosságnak számos
formája van a testben.
A mahábandhaként ismert gyakorlat
begyújtja a Kundalínit.
A maha szó nagyot jelent, a bandha pedig
zárat.
Mahábandha annyit jelent, hogy nagy zár, ami
három bandhát foglal magába.
Múla bandha, uddijána bandha és
dzsálándhára bandha.
Múla bandha a gát vagy medencefenék
izomzatának összehúzódása.
Az uddijána bandhánál távozik az összes
levegő a légzőapparátusból és a has befelé-felfelé húzódik vákuumot létrehozva.
A dzsálándhára bandhánál a fej lefelé
hajtva, így az áll hozzáér a szegycsonthoz, bezárva a pránát.
Ennek a három bandhának és a khecsari
mudrának a kombinációja feléleszti a Kundalínit. Hatodik: A khecsari mudra lehetővé
teszi a szádhakának, hogy nyomja az idegközpontot, leállítva az összes
érzékszervi figyelmet.
Az orrkagyló felett található egy idegköteg,
ahol a szemek, fülek, orr és száj érzékszervi észlelései áthaladnak.
Amikor a khecsari gyakorlásban
előrehaladott vagy, nyomást tudsz gyakorolni erre a csontra, ami az idegköteg
kompresszióját okozza, és leállítja az agytörzs felé érkező összes idegi jelet.
Azáltal, hogy az agytörzs nem kap
elektromos stimulust, az elme leáll, és a tudatosság felszabadul.
Jóga nyelven ezt szamádhinak nevezik.
Láthatod, ahogyan az a csont, amire
nyomást gyakorolsz kinyúlik, mint egy ugródeszka, és a csont amire támaszkodik,
képes meghajolni, lehetővé téve a kompressziót.
Hetes: A khecsari mudra lehetővé teszi a
szádhakának, hogy igyon a fiatalság forrásából, vagy Artúr király Szent
Gráljából.
Az a folyadék, amit az agy állít elő, és
ebben a kupa-szerű csontban tárolódik, az esőerdők sámánjai számára úgy is
ismert, mint ayahuasca, a jógik amritának, a nyugati tudósok pedig DMT-nek
nevezik.
Ez a folyadék elválasztja a tudatot az
elmétől.
Tamás evangéliumában hangzik el, hogy
Jézus csecsemőket látott, akik szoptak.
Azt mondta a tanítványainak, hogy „E
szopós kicsinyek hasonlítanak azokhoz, akik bemennek a királyságba."
(Arra utalt, hogy a khecsarival
hozzájutunk az amritához.)
Amikor a nyelv általi stimulus hatására, az
agyalapi- és a tobozmirigy rendre fehér és sárga folyadékot állít elő, és
amikor ezek keverednek, olyan kémiai vegyület keletkezik, amit a nyugati
tudomány DMT-nek hív.
Ezt a vegyületet a töröknyereg (sella
turcica) tárolja, amely egy kupaszerű csont, mely tartalmazza az agyalapi
mirigyet, és szépen kifejezve a fiatalság forrásaként, vagy Artúr király Szent
Gráljaként ismert.
Ez a folyadék szó szerint leállítja az
elmét, és felszabadítja a tudatot, hogy képes legyen megtapasztalni az igaz
természetét, vagy az Istennel való egyesülést.
Amikor az elektromosság az agyalapi mirigy
alatt áramlik, a mirigy elkezd vibrálni, ami által a tobozmirigy is rezgésbe
jön, és együttesen termelik a bőséges mennyiségű folyadékot.
Amikor ezt a nedvet a nyelv felszívja, azonnali
szamádhi áll be.
Ez a jóga célja a fizikai síkon.
Amikor Jézus 40 napig a sivatagban
böjtölt, mély meditációs állapotban volt ennek a folyadéknak a segítségével.
A jógik amritának hívják ezt a folyadékot.
Ennek a folyadéknak a révén a szádhaka
képes étel és ital nélkül létezni.
Minden betegség szertefoszlik, és
visszatér a fiatalság.
Élhetsz a mennyben Isten-tudattal, vagy a
pokolban testtudattal.
Ez a te döntésed.
Amikor a kígyó megkísértette Évát az
almával az Édenkertben, Éva harapott egyet az almából, és hozzáférést nyert a
tudás fájához a testtudattal.
Ez egy allegória volt a Kundalínire, ami
az alsó csakrákban vagy pokolban lakozik.
A kígyó egy metafora a gerincre.
Az alma egy metafora a szexualitásra.
Amikor a Kundalíni a szex- vagy hasi
csakrákban székel, mint egy állatnál, kizárólag a túléléssel, nemzéssel, szexszel
és étellel vagy elfoglalva.
Amikor a Kundalíni felemelkedik a felsőbb
csakrákba, a szív, torok, harmadik szem és korona csakrákba, a gondolataid
döntően a szeretettel, intellektussal, istennel állnak kapcsolatban.
Amikor a csakráid nyitva vannak, hozzáférést
nyersz az élet fájához, vagy az isteni tudáshoz.
A Teremtés 1.27-ben azt mondja: Isten az
embert saját képére teremtette.
Ez nem azt jelenti, hogy Istennek két
karja és két lába volt.
Ez azt jelenti, hogy Istennek ugyanúgy
megvannak ezek a csakrái.
Ádám és Éva a bukásukkal belemerültek a
testtudatosságba.
A döntés a tiéd.
Mibe akarod fektetni az energiádat?
Néhány kérdéssel szeretném zárni ezt a
beszédet.
Miért takargatják a katolikus és
keresztény egyházak Jézus legfontosabb tanításait?
Valaki tényleg elhiszi, hogy nem tudták, hogy
Jézus hol volt 13-tól 30 éves koráig?
Miért tanítják az állami iskolákban azt az
ostobaságot, hogy a majmoktól származunk?
Miért mosták át agyunkat és hitették el, hogy
bárki, aki hisz a teremtésben, az szellemileg kifogásolható?
Az életben nincs evolúció, a tudatosság az
ami fejlődik.
Bárki, aki érti a DNS-t, azt a tényt, hogy
a teremtés tervének a tervrajza ott van sok millió sejted mindegyikében, azok
tudják, hogy meg lettünk alkotva.
A DNS-t megértve értelmi fogyatékosnak
kell lenned ahhoz, hogy az evolúciót elhidd. Miért ez az együttes erőfeszítés, amely
el akarja rejteni előlünk az igazságot arról, hogy kik és mik vagyunk?
És a leglényegesebb: Hajlandó leszel
egyszerű gyakorlatokat elvégezni 15 percben minden reggel és este, hogy elérd a
megvilágosodást ebben az életben?
Ezeknek az inkarnációknak az egyikében
muszáj leszel ezt megtenned.
Nem léphetsz be a Mennyek országába
spirituális születés nélkül.
És Tamás evangéliumában, Jézus így mondta:
„Engedd annak, aki keres, folytatni a keresést, ameddig nem talál.
Amikor talál, nyugtalanná válik.
Ha nyugtalanná válik, lenyűgözötté válik és
uralni fogja az összeset.”
Ahogyan Jézus mondta János 14.12-ben: „Bizony,
bizony mondom néktek: Aki hisz én bennem, az is cselekszi majd azokat a
cselekedeteket, amelyeket én cselekeszem; és nagyobbakat is cselekszik azoknál;
mert én az én Atyámhoz megyek.”
Valójában két párhuzamos világ van,
amelyben élhetsz.
Annak hívod őket, aminek akarod, menny
vagy pokol, az élet fája vagy a tudás fája, Istent szolgálni vagy Mammont, a
csakráid vagy a tested, Isten-tudat vagy testtudat.
Van egy belső és egy külső világ.
Azt a vallást követed, amelyiket akarod, de
csak egy út vezet az Atyához.
A valóság az, hogy mind az élő Atya fiai
és lányai vagytok.
Az isten elveti a fény darabkáit, és
megalkot minket, ahogyan egy növény elhullajtja a magvait.
Egy darabja vagy az Istennek. Isten vagy, aki
egy bonyolult bújócskát játszik önmagával.
És addig fogod ezt a játékot folytatni, amíg
fel nem nyitod a hét csakrádat.
Ez a te végzeted.
Az ebben a videóban található információk
Mestereim tanításain alapulnak.
Yeshua ma Jézusként ismert.
magyar
Megjegyzések
Megjegyzés küldése