Az emberben szellemileg, ott lakozik egy túlélő Gondolatigazító
Ha egy ilyen emberi elme késztetése őszinte és
szellemi, ha egy ilyen emberi lélek vágyik arra, hogy megismerje Istent és
olyanná legyen mint ő, ha őszintén meg akarja cselekedni az Atya akaratát,
akkor nincs olyan, a halandói fogyatékosságokkal összefüggő semlegesítő
befolyás, sem olyan véletlen hatóerő, mely képes lenne megakadályozni az ilyen
istenmód serkentett lelket abban, hogy a Paradicsom kapuihoz feljusson.
Az Atya azt
kívánja minden teremtményétől, hogy személyes közösséget alkosson ővele. A
Paradicsomon fenntart egy helyet, ahová várja mindazokat, akiknek túlélési
besorolása és szellemi természete az odajutást lehetővé teszi. Ennélfogva most
és mindörökre tegyétek az életfelfogásotok részévé: Mindegyikőtök számára és
mindannyiunk számára Isten megközelíthető, az Atya elérhető, az út nyitva áll;
az isteni szeretet erői és az isteni irányítás módjai és eszközei mind
összekapcsolódnak annak érdekében, hogy lehetővé tegyék minden világegyetem
minden arra érdemes értelme számára az Egyetemes Atya paradicsomi jelenlétéhez
való eljutást.
Az a tény,
hogy az Isten elérése igen sok időt vesz igénybe, még nem teszi kevésbé
valóságossá a Végtelen jelenlétét és személyiségét. Felemelkedésetek a hét
felsőbb-világegyetem körének része, és bár e kört számtalanszor bejárjátok,
joggal várhatjátok el, hogy szellemileg és a besorolásotokat tekintve egyre
beljebb kerüljetek. Bízhattok abban, hogy szféráról szférára visznek benneteket,
a külső köröktől egyre beljebb, a belső kör felé közelítve, és egy nap, s ebben
ne kételkedjetek, ott fogtok állni az isteni és központi jelenlétben és látni
fogjátok őt, jelképes értelemben, szemtől szemben. Ez pusztán a tényleges és
szigorúan valóságos szellemi szintek elérésének kérdése; és e szellemi
szinteket elérheti bármely lény, akibe Titkos Nevelő költözött, és aki ezt
követően örökre eggyé kapcsolódott azzal a Gondolatigazítóval.
Az Atya nem
rejtőzködik szellemi értelemben, viszont számos teremtménye saját tudatos
döntéseinek ködébe burkolódzik és eddig az ő, és az ő Fia szellemének
közösségétől távol tartotta magát azáltal, hogy a saját tévelygése útját
választotta, és hogy a másokat semmibe vevő elméje és a nem-szellemi természete
öntudatosságának kiélésébe merült.
A halandó
ember közel kerülhet Istenhez és többször el is hagyhatja az isteni akaratot
mindaddig, amíg a választás lehetőségét a kezében tartja. Az ember végső bukása
addig nem válik bizonyossá, míg el nem veszíti a választás lehetőségét afölött,
hogy az Atya akaratát teljesítse. Az Atya szíve sohasem zárul be az ő
gyermekeitől jövő igények és kérelmek előtt. A gyermekei csak akkor zárják be a
szívüket mindörökre az Atya vonzereje elől, amikor véglegesen és ezáltal
mindörökre elveszítik a vágyat arra, hogy az ő isteni akaratát cselekedjék –
hogy megismerjék őt és hogy olyanok legyenek mint ő. Az ember rendeltetésének
örök beteljesülése hasonlóképpen akkor válik biztosítottá, amint az Igazítóval
való eggyé kapcsolódás a világegyetem számára kinyilvánítja, hogy az adott
felemelkedő lény meghozta azt a végleges és visszavonhatatlan döntést, hogy az
Atya akarata szerint kíván élni.
A nagy Isten
közvetlen kapcsolatot létesít a halandó emberrel és neki adja az ő végtelen,
örökkévaló és felfoghatatlan sajátlényegének egy részét azért, hogy az emberben
éljen és őbenne lakozzon. Isten örök kalandra szövetkezett az emberrel. Ha
engedtek a bennetek élő és körülöttetek lévő szellemi erők iránymutatásának,
akkor nem véthetitek el azt a felsőbb rendeltetési célt, melyet egy szerető
Isten határozott meg a tér evolúciós világaiból jövő, felemelkedő teremtményei
számára.
Isten ott él
minden, szellemtől született fiában. A paradicsomi Fiak mindig is bejáratosak
az Isten színéhez, „az Atya jobbjához”, és az ő minden, személyiséggel bíró
teremtménye megtérhet az „Atya kebelére”. Ez az ő személyiségkörére utal,
vagyis az Egyetemes Atyával bármikor, bárhol és bárhogyan kapcsolatba
léphetnek, vagy egyéb módon személyes, öntudatos kapcsolatot és közösséget
alakíthatnak ki vele, akár a központi teremtésrészben, akár valamely egyéb
kijelölt helyen, s így akár a Paradicsom hét szent szférájának egyikén is.
Az isteni
jelenlét azonban a természetben vagy még inkább az Istent ismerő halandók
életében sehol sem fedezhető fel oly teljesen és oly bizonyossággal, mint abban
a próbaközösségben, melyet a bennetek lakozó Titkos Nevelővel, a paradicsomi
Gondolatigazítóval alakítotok ki. Mekkora hiba azt képzelni, hogy Isten messzi
az egekben van, mikor az Egyetemes Atya szelleme a ti saját elmétekben él!
Forrás: Az Urantia
Írások
Megjegyzések
Megjegyzés küldése