Az utolsó jelenés Jeruzsálemben
193:3.1 Május 18-án, csütörtökön kora reggel jelent meg Jézus a földön morontia
személyiségként utoljára. A tizenegy apostol éppen leült reggelizni Mária Márk
házának felsőtermében, amikor Jézus megjelent nekik és azt mondta:
193:3.2 "Béke legyen veletek. Arra kértelek titeket, hogy maradjatok itt,
Jeruzsálemben, amíg felemelkedem az Atyához, egészen addig, amíg elküldöm
hozzátok az Igazság Szellemét, aki rövidesen kiárad minden húsvér testre, és
aki felruház benneteket fentről való hatalommal." Zélóta Simon e kérdéssel
szakította félbe Jézust, "Akkor hát, Mester, helyreállítod az országot, és
látjuk az Isten dicsőségét megmutatkozni a földön?" Simon kérdését hallva
Jézus azt felelte: "Simon, te még mindig kitartasz a zsidó Messiásra és az
anyagi királyságra vonatkozó régi felfogásod mellett. De szellemi erőt kaptok,
miután a szellem leszállt rátok, és rövidesen elmentek az egész világba
terjeszteni az országról szóló örömhírt. Ahogy az Atya elküldött engem a
világba, úgy küldelek el titeket én. És én azt szeretném, hogy szeressétek
egymást és bízzatok egymásban. Júdás többé már nincs veletek, mert a szeretete
kihűlt, és mert nem volt hajlandó bízni bennetek, az ő hű testvéreiben. Nem
olvastátok az Írásban, ahol meg van írva: 'Nem tesz jót az embernek, ha egyedül
van. Senki nem él önmagának'? Meg ahol azt mondja: 'Aki barátokat akar, annak
barátságosnak kell mutatkoznia'? És nem kettesével küldtelek-e ki benneteket
tanítani, hogy ne legyetek magányosak és nehogy az elszigeteltség tévútjára
jussatok és annak gyötrelmeibe essetek? Azt is jól tudjátok, hogy amikor a húsvér
testben voltam, én nem engedtem meg magamnak, hogy hosszú időszakokra egyedül
legyek. Már az együttlétünk legelejétől fogva mindig is ketten-hárman közületek
állandóan mellettem voltak, illetőleg kéznél voltak még akkor is, amikor az
Atyával társalogtam. Ezért hát bízzatok egymásban és legyetek bizalommal egymás
iránt. És ez annál is inkább szükséges, hiszen én ma egyedül hagylak titeket a
világban. Eljött az idő; elmegyek az Atyához." 193:3.3 Amikor
ezt elmondta, jelezte nekik, hogy jöjjenek vele, és kivezette őket az
Olajfák-hegyére, ahol az Urantia elhagyására készülve búcsút vett tőlük. Ez
ünnepélyes út volt az Olajfák-hegyére. Egyikük sem szólt egy szót sem attól
fogva, hogy elhagyták a felsőtermet egészen addig, amíg Jézus meg nem állt
velük az Olajfák-hegyén.
Júdás
bukásának okai
193:4.1 A Mester által az apostoloknak szánt búcsúüzenet első részében utalt Júdás
elveszésére, és a munkában hitszegő társuk megrendítően szomorú sorsát a
közösségi és testvéri elszigetelődés veszélyeivel szembeni ünnepélyes
figyelmeztetésként emelte ki. Hasznos lehet az ebben és az eljövendő
korszakokban élő hívek számára, hogy röviden áttekintsük Júdás bukásának okait
a Mester megjegyzéseinek tükrében és az egymást követő évszázadok során
megjelent szellemi világosság szempontjából. 193:4.2 Ahogy mi
visszatekintünk e gyászos történésekre, úgy véljük, hogy Júdás elsődlegesen
azért tért rossz útra, mert kifejezetten elszigetelt személyiség volt, olyan
személyiség, aki bezárkózott és elzárkózott a társas kapcsolatok elől.
Következetesen elutasította, hogy bízzon, illetőleg összebarátkozzon az
apostoltársaival. De az, hogy a személyisége a magányos fajtába tartozott, önmagában
és önmagától még nem okozott volna ilyen gondot Júdásnak, ha nem az lett volna
a helyzet, hogy sem nem erősödött szeretetben, sem nem gyarapodott szellemi
kegyelemben. És ekkor, mintha még fokozni akarná a rossz dolgokat, minduntalan
olyan ellenérzéseknek adott teret és olyan lélektani ellenségeket támogatott,
mint a bosszúállás és az az általánossá tett törekvése, hogy "leszámoljon"
valakivel minden csalódásáért. 193:4.3 Az egyéni sajátságok és az
elmebéli hajlamok e szerencsétlen társulása hatott együtt abban, hogy elpusztítsanak
egy olyan jó szándékú embert, aki nem győzte le a rossz dolgait szeretet, hit
és bizalom révén. Azt, hogy Júdásnak nem kellett volna megtévednie, jól mutatja
Tamás és Nátániel esete is, mert mindkettejüket ugyanilyen fajta gyanakvás és
az egyéniségközpontú hajlam túlfejlettsége sújtotta. Még Andrásnak és Máténak
is sok ilyen hajlama volt; de mindezekben az emberekben az idő múlásával
többé-kevésbé megerősödött a szeretet Jézus és az apostoltársaik iránt. Gyarapodtak
a kegyelemben és az igazság tudatában. Képessé váltak egyre jobban bízni a testvéreikben
és lassan kifejlesztették ama képességüket, hogy megbízzanak a társaikban.
Júdás következetesen elutasította, hogy megbízzon a testvéreiben. Amikor az
érzelmi feszültségeinek felhalmozódása miatt arra kényszerült, hogy a mások
felé nyitás által jusson megkönnyebbüléshez, ő mindig a szellemietlen
rokonainak, illetőleg azon alkalmi ismerőseinek a tanácsát kérte és az ő botor
vigaszukat fogadta el, akik azon mennyország szellemi valóságainak jóléte iránt
és előrehaladásával szemben, mely mennyország tizenkét felszentelt földi
követének ő az egyike volt, vagy közömbösek vagy ténylegesen is ellenségesek
voltak. 193:4.4 Júdás a személyes hajlamok és jellembeli gyengeségek
következő tényezői miatt szenvedett vereséget a földi csatáiban:
193:4.5 1. Az elszigetelt fajtába tartozó emberi lény volt. Erősen
egyéniség-hangsúlyozó, aki úgy döntött, hogy megrögzötten "zárkózott"
és összeférhetetlen fajtájú személlyé válik.
193:4.6 2. Gyermekként túl könnyűvé tették számára az életet. Keserűen fogadta a
kudarcot. Mindig elvárta, hogy győzzön; nagyon rossz vesztes volt.
193:4.7 3. Sohasem sajátított el a csalódottsággal való szembenézés kezelésére alkalmas
bölcseleti módszert. Ahelyett, hogy a csalódásokat az emberi létezés szokványos
és hétköznapi sajátságaként fogadta volna el, minduntalan ahhoz a gyakorlathoz
folyamodott, hogy egy valakit vagy a társait, mint csoportot hibáztassa minden
személyes problémájáért és csalódásáért.
193:4.8 4. Hajlamos volt a haragtartásra; mindig a bosszúállás gondolata foglalkoztatta.
193:4.9 5. Nem szeretett szembenézni a tényekkel; nem volt őszinte az élethelyzetekkel
kapcsolatos hozzáállásában.
193:4.10 6. Nem szerette megvitatni a személyes problémáit a vele együtt dolgozókkal;
nem volt hajlandó megbeszélni a nehézségeit az igazi barátaival és azokkal,
akik igazán szerették őt. Az együttlétük évei alatt egyszer sem ment oda a
Mesterhez tisztán személyes problémával.
193:4.11 7. Sohasem tanulta meg, hogy a nemes élet valódi jutalmai tulajdonképpen
szellemi díjak, melyeket nem mindig a húsvér testbeni rövid életben osztanak
ki.
193:4.12 A személyiségbeli következetes elszigetelődésének eredményeként a bánata
megsokasodott, a fájdalmai felerősödtek, a nyugtalansága fokozódott és a
kétségbeesése csaknem az elviselhetetlenségig mélyült. 193:4.13 Míg
ennek az önközpontú és végletesen egyéniség-hangsúlyozó apostolnak számos
lelki, érzelmi és szellemi problémája volt, a fő nehézségeit ezek alkották:
Személyében elszigetelt volt. Elméjében gyanakvó és bosszúálló. Vérmérsékletét
tekintve mogorva és gyűlölködő. Érzelmileg szeretetlen és kérlelhetetlen.
Közösségi értelemben gyanakvó és csaknem teljesen zárkózott volt. Szellemében
önhitté és önzőn törtetővé vált. Életében semmibe vette azokat, akik szerették,
és halálában barátok nélkül maradt. 193:4.14 Ezek tehát azok az
elmetényezők és rossz hatások, melyek együttesen már megmagyarázzák, hogy egy
jó szándékú és Jézusban egyébként egykor önként hívő ember még a Jézus átalakító
személyiségének társaságában eltöltött több év után is miért hagyta el a
társait, tagadott meg egy szent ügyet, utasította el a neki szóló szent
felhívást és árulta el az isteni Mesterét.
A
Mester mennybemenetele
193:5.1 Már majdnem fél nyolc volt ezen a csütörtök reggelen, május 18-án, amikor
Jézus megérkezett az Olajfák-hegyének nyugati lejtőjére a tizenegy hallgatag és
némiképp összezavarodott apostollal. Innen, a hegyre felvezető út mintegy
kétharmadáról kitekinthettek Jeruzsálemre és ráláthattak a Getszemánira. Jézus
most arra készült, hogy elmondja az apostoloknak az utolsó búcsúszavait, mielőtt
elhagyja az Urantiát. Ahogy ott állt előttük, anélkül, hogy elrendelte volna,
az apostolok körben letérdeltek körülötte és a Mester így szólt:
193:5.2 "Meghagyom nektek, hogy addig maradjatok Jeruzsálemben, amíg fentről
fel nem ruháztattok hatalommal. Én most itt hagylak titeket; felemelkedem az
Atyámhoz, és rövidesen, nagyon is hamar, elküldjük az ittlétem e világába az
Igazság Szellemét; és amikor ő eljött, akkor kezdjétek meg az országról szóló
örömhír új terjesztését először Jeruzsálemben, majd pedig a világ legtávolabbi
részeiben is. Azzal a szeretettel szeressétek az embereket, amilyennel én
szerettelek titeket és úgy szolgáljátok a halandótársaitokat, ahogyan én
szolgáltalak benneteket. Az életetek szellemgyümölcseivel vegyetek rá lelkeket
arra, hogy higgyék el azt az igazságot, hogy az ember az Isten fia, és hogy
minden ember testvér. Emlékezzetek mindarra, amit tanítottam nektek, és az
életre, melyet közöttetek éltem. Szeretetem rátok vetül, szellemem veletek
lakozik és békém veletek marad. Búcsúzom."
193:5.3 Amikor a morontia Mester ezt elmondta, eltűnt a szemük elől. Jézusnak ez
az úgynevezett mennybemenetele semmilyen tekintetben nem különbözött a halandói
szemek elől való többi eltűnésétől, melyekre az Urantián megélt morontia
létpályájának negyven napja alatt került sor.
193:5.4 A Mester a Jerusemen keresztül ment az Edentiára, ahol a Fenségesek a
paradicsomi Fiú jelenlétében elbocsátották a názáreti Jézust a morontia
állapotból, és a felemelkedés szellemcsatornáin keresztül visszaállították a
paradicsomi fiúi és a Szalvington legfőbb hatalmát jelentő állapotba.
193:5.5 Hét óra negyvenöt perc körül járt az idő ezen a reggelen, amikor a
morontia Jézus eltűnt a tizenegy apostol figyelő tekintete elől, hogy megkezdje
a felemelkedést az Atyja jobbjára, hogy ott megkapja a hivatalos megerősítést
arról, hogy a Nebadon világegyetem feletti főhatalma immár kiteljesedett.
Forrás: Az Urantia könyv
Megjegyzések
Megjegyzés küldése