A tudásvágy jogosultsága - Az Igazság: a szellem tápláléka. A Szeretet: az igazság alapja


Akiben nincs tudásvágy, az még fatuskóhoz hasonlít, amelyben már nincs más élet, mint csak korhadó élet, amely mindent elemészt és végül körülötte mindent megsemmisít. Hasonlóan az alaktalan poliphoz, amely a tenger iszapos fenekén él, és sok alaktalan karjával, amelyek mindegyikének külön szája van, maga körül mindent megeszik, amíg halálra nem zabálta magát, és maga is iszappá nem válik, amely legfeljebb egy hasonló, mindent fölfaló lénynek szolgál ismét galád talajul.
Bizony Én mondom most nektek, mindnyájatoknak: magasabb tudásvágy nélkül ember tulajdonképpen még nem ember, hanem csak állat emberi formában, amelynek semmi más érzéke nincs, egyedül csak a zabáló érzéke. Ha pedig telefalta magát és egyébként egészséges, legfeljebb még alvó vagy párzó érzéke, továbbá az, hogy minden természeti érzéke rendben elintéződjön, hogy végre jól és puhán feküdjön, és alvás közben álmodjon vagy a zabálásról, vagy a párzásról.
Bizony ilyen embernél nem jó lenni, mert abban már csak egészen állati lélek él, amely előző állapotain nem akarja túltenni magát, mivelhogy a falás mellett, sokkal jobban érezte magát, mint amikor halhatatlan szellemének egykor való ébresztésén munkálkodott.
Látjátok, ilyen ember a merő világi ember, aki előtt semmi sem szent, csupán a hasa és a nők.
Habár azonban mindez a tudásvágy előnyére szól, mégis más tekintetben hatalmas kifogásom van ellene, mégpedig a legjobb okból a világon, a csillagokon, a Napokon, Holdakon és a vég nélküli Mennyeken.
Ennek azonban ez az oka: lásd, ha már valakiben tudásvágya van, akkor abban a szellem már úgy felébredt, mint ahogy felébred egy gyermek, amelyik még anyja emlőjén él. Mit akar azonban a felébredt gyermek? Mit jelent a sírás-rívás?
Lásd, táplálékot akar, jóllakni akar.
Ugyanezt akarja a hosszú álomból felébredt szellem is - éhsége a tudásvágy révén nyilvánul meg.
Mondd azonban Nekem szívedben és válaszolj e kérdésemre: Jóllakik-e majd a gyermek azzal, ha az anyja a tejjel telt emlők helyett, egyik ujját dugja a szájába, hogy azt szopja, vagy más valamit, ami semmi tápanyagot nem tartalmaz?
Bizony mondom neked, ezer és ezer legpuhább ujjat dughat a gyermek szájába, emlő helyett, a gyermek mégis mind a hiábavaló ujjszopogatás mellett tönkre megy, minthogy abból sohasem lakik jól, amiben semmi sincs, és így ilyen álkoszt mellett majd életét veszíti.
Érted-e ezt az igazságot? Vállat vonsz! Nos, mindjárt rájössz értelmére.
Nem igazi táplálék-e a tej a gyermek számára? Tehát nem teljes igazság-e az a gyermek éhes és táplálék után sóváran kívánkozó gyomra számára? Úgy hiszem, azt senki sem fogja kétségbe vonni!
De nem tartja-e az anya gyermekét ugyanazon a keblén, amelyben gyermeke iránti határtalan szeretete égő lánggal lobog, amely tűzön ez az édes táplálék tulajdonképpen készül?!
Lám, most már otthon vagyunk! A szellem tehát szintén igazságot, leghűbb, teljes igazságot akar táplálékul.
Ha azonban üres tudományokkal akarod szellemedet jóllakatni, amelyeken sokszor egy igaz harmatcsepp sem csüng, mondd Nekem, mi haszna ebből a szellemnek?
Amint pedig az anyánál a szeretet, az alapja, a gyermek igazi táplálékának, éppúgy a szellem számára is, a szeretet az alapja, azoknak a végtelen igazságoknak, amelyek valódi, jó, örök táplálékai a szellemnek.
Ki azonban és hol van az a szeretet? JÉZUS! Azért nézz Reám, erre a Kebelre! Lám, itt van a tej, a SZERETET, végtelen nagy mennyiségben!
Azért maradj te itt! Mert jobb itt szívni, mint látomások megfejtését hajszolni, amellett azonban szellemben éhen halni, és végül a megfejtett látomásokkal együtt tönkre menni.
Érted-e most már az igazi és hamis táplálék közötti különbséget és hogy mi a tudásvágy?
Ha most már érted, tégy aszerint és örök életed lesz. Ámen!”

Részlet: Isten háztartása. II. Kötet. 60.Fejezet

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az űr végtelenjét behálózó élet fejlettségi fokáról