A szellemi szabadság voltáról


 

Isten háztartása. 1 Könyv: Az áldozás lefolyása - Lamek tüzes intőbeszéde -
A szelídségről és a türelemről

2./ Azután azonban Énok lépett elő és szólt Emánuelhez: "Nézd Emánuel-Atyám, Aki szent, legszentebb vagy! Immár minden készen lenne; ha úgy tetszik, tüzet gyújtok az oltáron és mindnyájunk nevében Neked áldozzuk a bárányt, és a gyümölcsöt."
3./ Emánuel azonban válaszolta: "Énok nézd, Én sem éhes, sem szomjas nem vagyok, és az áldozattal semmiképpen ki nem elégítesz! A legkedvesebb áldozat azonban, amit Nekem hozhattok: a bűnbánó, megtört, Engem kereső és mindenfelett szerető szív!
4./ Mindamellett, minthogy az oltárt már megépítetted, a fát reá raktad, és az áldozatot már elkészítetted, hát reá teheted, és Nekem áldozhatod azt. Ámen."
14./ Ha azonban nem tudsz tüzet gyújtani Énok, azon hamar segítünk. Add oda a tűzszerszámodat a fiatal, erőteljes Lameknek; erősebb keze alatt a kövek majd kiadják, amit tőled megtagadtak; te azonban maradj mellettem és bízd Lamekre e mesterséget, Ámen!"
15./ És Énok nagy örömmel azonnal átadta a tűzköveket Lameknek és ez olyan erősen dörzsölte azokat egymáshoz, hogy ezáltal mindjárt olyan bőséges tűz áradt, hogy attól nemcsak a szalma gyulladt meg rögtön, hanem a tűz megragadta mindjárt a fát és az áldozatot is, amely pillanatok alatt lángra lobbant.
16./ Mindnyájan csodálkoztak Lámek ügyességén. Lámek azonban látva, milyen fennen dicsérik őt az atyák és a nép, gyorsan feléjük fordult és nagy hévvel szólt hozzájuk:
17./ Óh, atyáim és testvéreim! Már megint nem vagytok magatoknál és nekem mondotok dicséretet! Ki hát akkor Emánuel?! Kinél van, és ki adja vajon a tüzet?
18./ Ha nem lennétek atyáim és testvéreim, bizony vak balgáknak mondanálak titeket! Annak adjátok meg a dicséretet és tiszteletet, akit illet! Kit illet azonban minden dicséret és tisztelet? Ha még nem tudnátok, megmondom nektek, hogy az egyedül csak Istent illeti, mert egyedül csak ő szent, és szent volt és lesz örökké! Ámen. Értétek meg jól, Ámen!"
19./ És rögtön Lamekhez fordult Emánuel és mondtat: "Halljad Lamek, majdnem túlságos sok tüzet dörzsöltél!
20./ Nem jó lenne villámot és mennydörgést reád bízni; mert a te uralmad alatt a Föld rövid idő alatt egészen megüvegesedne, mintha a Nap legragyogóbb sugara a mélyebb patakok homokját megolvasztaná és partjait átlátszó üveggel vonná be. De éppen azért, mert aztán kívülről a fényt átveszi és átbocsátja, az üveg alatt sötétebb és hidegebb lesz, mint ott, ahol még csupasz homok teszi ki száraz homlokát a Nap sugarainak. És halljad: az üvegen soha nem terem gyümölcs!
21./ Azért csak szelídnek, nyugodtnak és türelmesnek kell lenni minden dologban, minden szóban és minden cselekedetben. Mert a szelídség, nyugodtság és türelem a szántóföld legjobb trágyája. Ha aztán valaki jó magot vet el benne, akkor az kikél, és neked és Nekem gazdag aratást hoz!
22./ Aki azonban karddal és bunkóval üt bele, és villámot szór és mennydörög, az nem ritkán megsebez és öl, és annak a szántóföldjén kevés gyümölcs jő napvilágra.
23./ Aki azonban mindenkor szelídséggel, nyugodtsággal és türelemmel van telve, az szántföldjének a növényzetét megöntözi, amikor a Nap heves sugarai a földet kiszárítják.
24./ Nos kedves Lamek, ítéld meg magad, melyik szántóföldön lesz vajon már rövid idő múlva látható az áldás teljessége?
25./ Azért légy te is mindenkor szelíd, nyugodt és türelmes mindenki iránt, úgy majd a szíveket magad köré gyűjtöd, és az élet áldását hinted el reájuk. Értsd meg jól. Ámen!"
1./ És Lamek felismerte hibáját és Emánuelhez ment és utána az atyákhoz és mindnyájuktól megindult szívvel bocsánatot kért. És az atyák örültek ennek, és magukban nem hagyták figyelmen kívül az előbbi heveskedő intelmet.
2./ Ezután azonban Emánuel megtekintette Énok áldozatát, és megáldotta azt, mondván: "Nekem, Emánuel Abbának ugyan nem kedves ez az égő-áldozat, hanem csak az, aki azt számomra tiszta szívvel elkészítette, de mégis megáldom azt korai emlékezetül egy áldozatra, amely egykoron minden holtak és élők megelevenítésére hozatik majd. És így maradjon is ez a jövőben és minden idők végéig…B á r á n y é s k e n y é r Legyen az áldozat. Ámen.
3./ Jaj azonban azoknak, akik ezen változtatnak! Bizony mondom nektek: ők nem Nekem, hanem a világ szennyének hozzák majd áldozatukat, és áldozatuk által azzal lesznek egyenlők, aminek áldozatukat meghozták.
4./ És te Énok lásd, úgy áldottam meg áldozatodat, hogy az élő áldozattá lett! Miért is egykoron ebből az elégetett bárányból támad majd a világ számára egy nagy, élő, erős bárány, amely vállaira veszi a Föld minden gyengeségét, és minden testnek megnyitja az örök élet soha többé be nem záruló kapuit! Ámen.
5./ Nem adok nektek most többé törvényt, hanem szabaddá teszlek titeket minden törvénytől! Törvények csak lusta szolgák számára valók. És aki a törvények szerint él, az holt rabszolga, aki megkötve akar lenni minden tettében, és akinek szívében nincs semmi szabadság. Ha dolgozik, azért dolgozik, mert a munkát parancsolták neki, mert parancs nélkül soha sem találta volna szükségesnek a tevékenységet. Ha szeret, azért szeret, mert a szeretetet parancsolták neki, de szíve nem érzi a szeretet szükségességét és szentségét és a szeretetből folyó örök életet, hanem csak annak, azaz a szeretetnek nyomását; és miért mindez. Mert minden dolgában az iszap mélyéből való rabszolga ő.
6./ A szabad ember szíve azonban szabadon ver, és tüdeje szabadon lélegzik és semmi életgátló törvény nem zavarja friss vérkeringését. Mert az Isten iránti szabad szeretet avatja őt a Legfőbbnek, gyermekévé.
7./ Aki azonban a legfőbb Istennek a gyermeke - gyermeke-e az még az embereknek?
8./ Minthogy azonban ő Istennek egy gyermeke, nem bírja-e magában azt, ami mindenha szent és teljesen hasonló Ahhoz, Aki az ő Atyja, tehát istenit és teljes szabadságot?
9./ Azért mondom most nektek és mindnyájatoknak, akiknek szabad szívetek van, és szabad szívetekkel szerettek Engem, hogy ti is Istenek vagytok, amint szent Atyátok az, öröktől fogva szabadon, Önmagából, saját örök szent erejéből!
10./ Látjátok, azért nem adok nektek sem parancsot, és ezért mutattam és mutatom csak az Irántam, mint minden élet és lét Ősforrása iránt való igaz, szabad, eleven és egyedül megelevenítő szeretetet nektek, hogy azt teljes megelevenítésetekre szellemben és igazságban való egyedüli összekötő kapocsnak használjátok, Közöttem és közöttetek.
11./ Még csak azt sem mondom, hogy azt tegyétek, hanem azt mondom: szabadon tegyétek azt, ha az nektek úgy tetszik! Még csak az élet iránt való szeretetből se kövessétek e tant; hanem csupán csak a szeretet kedvéért és így az Én kedvemért, Aki egyedül vagyok legszeretőbb Atyátok!
12./ Látjátok, mivelhogy szeretlek titeket, mert gyermekeim vagytok, ti is szeressetek Engem, minthogy Atyátok vagyok!
13./ Amint azonban Engem szerettek, éppúgy szeressétek egymást is, mint testvéreket. Ne vesztegessen meg titeket soha semmi, hanem testvér, apa, anya, mind csak a szabad szeretetnek a felkeltésére való legyen önmagatokban.
14./ Amit irántatok való örök atyai szeretetemért Nekem - Akinek senkitől semmire nincs szüksége - adhattok, az - hogy úgy érezzetek szívetekben Irántam és mindenki iránt, amint az előbb mondottam. Akkor hasonlók lesztek Hozzám, előbb önmagatokból a bennetek levő szabad szeretetemnek, szabad, helyes felhasználása által, és ez által Hozzám hasonlóan élni fogtok örökké és elenyészhetetlenül.
15./ Ha ilyenek maradtok, akkor a kígyónak nem lesz hatalma felettetek, és soha mocsok nem ragad majd a szívetekre, hogy azt eléktelenítse. Aki azonban a világ rabja akar lenni, az ám legyen; számára azonban nincs parancsom!
16./ De legalább azt tudja meg, mint ember, hogy Én őmiatta nem borítom fel örök Rendemet! Az élet egyedül, csak az Irántam való szabad szeretetben van, különben azonban mindenütt az örök halál.
17./ És te, szeretett Énokom, te légy most első papom és a te szereteted legyen a Föld első legtisztább egyházának a megalapítása!
18./ Ha majd holnap ekként áldozol, hozzád jövök, és Igéket adok szádba, amiket a gyermekek előtt elmondasz. Szeretetem, kegyelmem és áldásom veletek, Ámen!" - És Emánuel mindnyájuk szeme elől eltűnt.

Isten háztartása, itt:   http://www.jezusatyank.hu/ 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az űr végtelenjét behálózó élet fejlettségi fokáról